کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتری تخصصی تغذیه و رژیم درمانی:

مهم‌ترین عامل درمان چاقی، اصلاح سبک زندگی است

9 بهمن 1401 ساعت 16:12

دکتری تخصصی تغذیه و رژیم درمانی گفت: اشاعه فرهنگ سالم غذا خوردن و اصلاح سبک زندگی به درمان چاقی کمک می‌کند.


به گزارش جهانبین نیوز; سیاوش فاضلیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: چاقی به عنوان یک بیماری مزمن می‌تواند پیامدهای جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

وی افزود: در چاقی درصد بافت چربی نسبت به باعت غیرچربی و عضلانی بیشتر می‌شود و برای رفع این مشکل باید شیوه و سطح زندگی سالم داشته باشیم.

دکتری تخصصی تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: چاقی در زنان ۶۰ درصد بیشتر از مردان است، همچنین چاقی در بین کودکان نیز رواج بیساری پیدا کرده است که در بزرگسالی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای آنان ایجاد کند.

فاضلیان عنوان کرد: چاقی اگر درمان نشود می‌تواند بار اقتصادی فراوانی را به جامعه تحمیل کند چراکه عامل بسیاری از بیماری‌های مزمن است.

وی خاطرنشان کرد: فردی که چاق است اعتماد به نفس پایین‌تری دارد، سلامت ذهنی کمتری دارد و پذیرش وی در جامعه کمتر است.

دکتری تخصصی تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: در حال حاضر چاقی را با روش‌های آنتروپومتریکی می‌سنجند و دیگر BMI به‌عنوان یک عامل تشخیصی چاقی نیست.

فاضلیان بیان کرد: نباید به تبلیغات منفی و سوء کاهش وزن در رسانه‌ها توجه شود، بهترین راه برای درمان چاقی اصلاح سبک زندگی است، خواب مناسب شبانه یکی از این راه‌‌های اصلاح سبک زندگی است.

وی یکی از علل چاقی را ژن‌ها عنوان کرد و گفت: ۵۰ درصد چاقی ژنتیکی است اما کسانی که بدین شکل چاق هستند هم می‌توانند با تغییر سبک زندگی خود لاغر شوند.

دکتری تخصصی تغذیه و رژیم درمانی افزود: بسیاری از داروهایی که توسط روانپزشکان تجویز می‌شوند نیز عامل چاقی هستند چراکه با خاصیت آرامبخش بودنشان متابولیسم بدن را کاهش می‌دهند.

فاضلیان ادامه داد: پایبندی به رژیم غذایی، دیگر عامل مهم در کاهش وزن است، درواقع کیفیت دریافت مواد مغذی، پایبندی به رژیم، انجام فعالیت‌های ورزشی و استفاده از رژیم تخصصی که از سوی پزشک تجویز می‌شود، می‌تواند عوامل موفقیت رژیم باشد.

وی عنوان کرد: در جامعه ایرانی رژیمی باید توسط فرد انجام شود که با فرهنگ و نوع غذایی که دریافت می‌کند و به عبارات دیگر شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وی متناسب باشد.

دکتری تخصصی تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: اگر رژیم فرد مناسب باشد به استپ وزنی دچار نمی‌شود، رژیم باید با کفایت کامل مواد غذایی و مغذی باشد.

فاضلیان اضافه کرد: مصرف مولتی‌ویتامین‌ها به شکست استپ وزنی کمک می‌کند.

دکتری تخصصی تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: اشاعه فرهنگ سالم غذا خوردن و اصلاح سبک زندگی به درمان چاقی کمک می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 52677

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52677/مهم-ترین-عامل-درمان-چاقی-اصلاح-سبک-زندگی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir