کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در شهرکرد

فعالیت 30 دستگاه خودروی مدیریت بحران در بارش های اخیر

8 بهمن 1401 ساعت 13:08

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰ دستگاه خودرو از بخش‌های دولتی و همین تعداد نیز از بخش خصوصی در بارش‌های اخیر فعال بودند و متوسط حدود ۲۵ دستگاه به‌صورت شیفتی در حال کار بودند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مدیریت بحران این استان توانست در بین ۳۱ استان کشور رتبه اول را کسب کند.

وی افزود: ایران جز ۱۰ کشور حادثه‌خیز جهان است و سالانه خسارت‌های فراوانی در این خصوص متحمل می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ۵۴ حادثه طبیعی شناخته و تعریف شده در جهان، ۳۴ مورد آن در این استان به‌وقوع می‌پیوندد که ازجمله آن می‌توان به سیل، زلزله، خشکسالی، فرونشست و… اشاره کرد.

کیانی عنوان کرد: مرحله پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی و پاسخ و بازسازی و بازتوانی سه وظیفه هستند که برعهده مدیریت بحران قرار داد و مهم‌ترین آن مرحله اول است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در آمادگی و پاسخ در کشور حرف برای گفتن دارد و در حوادث مختلف توانسته است اقدامات به‌موقع انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طرح کاهش خطر و آمادگی و مقابله با دوره پنج ساله در استان تدوین شده است و تا پایان سال اعلام می‌شود، براساس این دو طرح ۲۵ حادثه مهم که خسارت فراوانی به‌بار آورده‌اند، در این استان پیش‌بینی و اولویت‌بندی شده که براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد.

کیانی بیان کرد: در مهرماه ۱۴۰۰ زلزله کوهرنگ به‌وقوع پیوست که اگرچه خسارت جانی نداشت اما آسیب‌های هنگفت مالی برجای گذاشت، با پیگیری مسؤولان استانی ابلاغ اعتبار بازسازی مناطق زلزله‌زده انجام شد، در سالگرد وقوع زلزله بازسازی حدود ۶۰۰ واحد مسکونی با ۶۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت، همچنین تخریب و بازسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در سفر ریاست جمهور مصوبه اعتبار گرفتند.

وی تاکید کرد: به‌عنوان یک حادثه شاخص دیگر در چهارمحال و بختیاری یخ زدن چشمه کوهرنگ و مشکلی بود که برای تأمین آب پایدار رخ داد، در همین زمان بود که اجرای خط پدافند تأمین آب شهرکرد در دستورکار قرار گرفت و اولین خط پدافندی انتقال آب استان اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سیل تابستان امسال، واقعه ناگوار دیگری بود که رخ داد و علی‌رغم آنکه بیشترین میزان بارش کشور در بارده رخ داد و با وجود آنکه زمین به هیچ وجه ظرفیت این حجم از بارش را نداشت، با ورود میدانی مدیران و مسؤولان هیچ خسارت جانی نداشتیم و تنها آسیب‌های مالی به‌وقوع پیوست.

کیانی تصریح کرد: به‌دنبال سیل و گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ به‌عنوان منبع اصلی تأمین آب شهرکرد و شهرها و روستاهای در مسیر آن، با تنش شدید آبی در این مناطق مواجه شدیم، این موقعیت نیز با ورود به‌موقع و جهادی مدیریت شد.

وی درخصوص مانورهای مدیریت بحران، افزود: این مانورها در برخی مناطق شهرکرد و بروجن انجام شد و تا جایی که امکان داشت مشکلات این مناطق رفع شد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال بارش‌های خوبی بود و اینکه ۶۰ درصد آن‌ها به‌صورت برف است نوید بسیار خوبی است.

کیانی عنوان کرد: تعطیلات مدارس و ادارات دولتی دستورالعمل خاص خود را دارد، با وجود اینکه امسال هم در مدارس و هم ادارات تعطیلات بسیاری داشتیم که باید کم شود، شرایط ویژه در چهارمحال و بختیاری به این گونه است همانطور که سال‌های قبل هم بارش‌های بسیاری را در استان شاهد بودیم و مردم با این شرایط به زندگی خود ادامه می‌دادند.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ۳۰ دستگاه خودرو از بخش‌های دولتی و همین تعداد نیز از بخش خصوصی در بارش‌های اخیر فعال بودند و متوسط حدود ۲۵ دستگاه به‌صورت شیفتی در حال کار بودند.


انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 52663

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52663/فعالیت-30-دستگاه-خودروی-مدیریت-بحران-بارش-های-اخیر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir