کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری:

امکانات خدماتی و رفاهی به پیست بارده اختصاص داده شود

3 بهمن 1401 ساعت 13:29

نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به حجم بالای گردشگران شهرستان بن در فصل زمستان لازم است جهت اختصاص امکانات خدماتی و رفاهی به پیست اسکی بارده تمهیدات لازم اندیشیده شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ محمود بهارلویی نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان در جلسه نشست با استاندار خاطرنشان کرد : شوراها مشاورین خوبی برای دستگاه های اجرایی می باشند که وابستگی سیاسی و دولتی ندارند.

وی افزود : شهرستان بن مشکلات عدیده ای در حوزه راه ها از جمله سه راهی بارده و زیرگذر لارک شیخ شبان دارد که باید در دستور کار قرار گیرند .

بهارلویی تصریح کرد:با توجه به حجم بالای گردشگران شهرستان بن در فصل زمستان لازم است جهت اختصاص امکانات خدماتی و رفاهی به پیست اسکی بارده تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بن مرکز بخش شیدا سالن ورزشی وجود ندارد، گفت: با وجود اینکه در شهرستان بن فعالان و نخبگان ورزشی زیادی هست ولی مردم از داشتن سالن و امکانات ورزشی محروم می باشند.

بهارلویی تصریح کرد: با توجه به پتاسیل های استان چهارمحال و بختیاری احداث مجتمع های گلخانه ای در شهرستان بن منطقه شیدا (یان چشمه) در جهت رفع مشکل بیکاری از ضروریات است .

وی افزود: توزیع عادلانه ماشین آلات و دستگاه های جمع آوری زباله، لودر و کمپرسی و توجه به شهرهای تازه تاسیس در توزیع اعتبارات از جمله شهر یانچشمه و کمک به کشاورزان شهرستان بن در خصوص تسهیلات کم بهره برای تهیه ادوات کشاورزی باید مد نظر قرار گیرد .
 
 ارتباط بیشتر مدیران شهرستانی با مجموعه شوراها ضروری است

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت:  ارتباط بیشتر مدیران شهرستانی با مجموعه شوراها ضروری است .

بهمن میری نماینده شهرستان کیار در شورای اسلامی استان و نائب رئیس شورای اسلامی استان تصریح کرد: تمام تلاش شورای اسلامی استان این بود که فعالیت آن مبتنی بر عقلانيت،آگاهی و همراهی با مدیران به دور از سلایق سیاسی باشد.

وی افزود: بابت انتخاب مدیرانی جهادی و انقلابی در استان از استاندار تقدیر و تشکر می‌کنم که خوشبختانه در دوره ششم شورا همکاری خوبی را با شورای اسلامی استان داشتند.

میری همچنین خواستار ارتباط بیشتر مدیران شهرستانی با مجموعه شوراها در سطوح مختلف شد.

از نخبگان شهرستان بروجن برای پست‌های مدیریتی استانی بیشتر استفاده شود

 عبدالله صفیان نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان در جلسه نشست با استاندار خاطرنشان کرد :دولت ما انقلابی است و استاندار نماینده ریاست جمهوری در استان می باشد لذا انتظار داریم ارتباط استاندار با مردم و شوراها بیشتر باشد تا مشکلاتی را که مردم با آنها دست و پنجه نرم می کنند ،از نزدیک لمس نماید.

وی افزود: در زمانهای گذشته نه چندان دور شهر بروجن را یونان کوچک نامیدند ولی اکنون به شهر نخبگان معروف است که در زمینه المپیاد ها ، کنکور و شهدای مدافع حرم حرف اول را میزند.

صفیان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود از نخبگان شهرستان بروجن برای پست‌های مدیریتی استانی بیشتر استفاده شود که هم صاحب نظرند و هم ولایی.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بروجن امکانات زیرساختی زیاد است ، تاکید کرد: در شهر بروجن بیمارستان خوبی احداث گردیده ولی از نظر داشتن بسیاری از تجهیزات و متخصصین در حوزه های مختلف رنج می برد و مردم با وجود داشتن بیمارستان خوب باید برای معالجه بیماری ای مانند قلب به شهرکرد و اصفهان بایدمراجعه نمایند.  

صفیان یادآور شد : با اجرای خطوط فاضلاب در بسیاری از شهرها معابر با مشکل مواجه شده اند لذا جهت اصلاح آنها نیاز به تامین اعتبار می باشد.

وی در پایان افزود: با توجه به بالا بودن تردد و آمار تصادفات راه واصل بین دو شهرستان بروجن و کیار از سمت شهر شلمزار به شهر گندمان ضروری است که چهار بانده شود.

لزوم سرشماری مجدد شهر شهرکرد جهت اصلاح جمعیت در مرکز آمار ایران و اختصاص اعتبارات دولتی
 
فرشاد چراغپور نماینده شهرستان شهرکرد در شورای اسلامی استان تاکید کرد: شورای اسلامی استان شاهد زحمات استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان در طول دوران خدمت بوده است جا دارد از زحمات شان تقدیر و تشکر نماییم .

وی افزود : در سال ۹۵ سرشماری در شهر شهرکرد انجام شده جمعیت شهرکرد ۱۹۰ هزار نفر بوده که اکنون این جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر رسیده اگر این موضوع جمعیت واقعی مرکز استان اصلاح گردد و لحاظ شود قطعاً بودجه خوبی به شهر شهرکرد اختصاص می‌یابد و میتوانیم از بودجه ی دولتی نیز استفاده کنیم که شاهد تحولات چشم گیری خواهیم بود.

چراغپور تصریح کرد: شهرستان شهرکرد با دارا بودن ۹ شهر دارای مشکلات زیادی است که حمایت شما و سایر مسئولین استان را نیاز دارد .

وی تاکید کرد: شهر شهرکرد مشکلات فراوانی دارد از جمله ترافیک ، برج های دوقلو ، کمربندی جنوب ، معابر شهر و ... که ان شاءالله با تدابیری که مجموعه مدیریت شهری شهرکرد گرفته شاهد برطرف شدن این مشکلات خواهیم بود

 نماینده شهرستان شهرکرد در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پایان خطاب به استاندار گفت: انتظار داریم که با حمایت های خود ما را در حل این مشکلات یاری کنند.
 
ضروری است که پزشک حاذق و متخصص به همه شهرستانها اختصاص یابد

سید احمد هاشمی نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان در جلسه نشست با استاندار خاطرنشان کرد: در همه زمینه ها جلسات متعددی برگزار می گردد اما استان ما به مسئله فرهنگ سازی بیشتر نیاز دارد.

وی افزود: برای فرهنگ سازی و محرومیت زدایی شهری و روستایی به بودجه مشخصی نیاز هست و در این راستا باید تلاش ویژه صورت گیرد.

هاشمی تصریح کرد: ضروری است بمنظور رفع مشکل آبی به ویژه شرب، سد باباحیدر هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی در مورد انتقال خط لوله آب از طرف مردم شهرها و شهرستان فارسان گفت: این انتقال آب از حاشیه رودخانه باشد تا با خود آبادانی بیشتر، و جاده گردشگری شهرستانی ایجاد کند.

هاشمی همچنین مشکلات بافت فرسوده ، بیمارستان فارسان و اجرای بیمارستان باباحیدر را یادآور شد و در پایان اضافه کرد ضروری است که پزشک حاذق و متخصص به همه شهرستانها اختصاص یابد.
 
زیر ساخت طرح های عمرانی در خانمیرزا ضرورت دارد

محمد یعقوب باقری نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان و عضو شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: در راستای تامین رفاه مردم استان تکمیل زیرساخت طرح‌های عمرانی، بهداشتی ،درمانی و آموزشی از ضروریات است.

وی افزود: عدم انسجام بین دستگاه های اجرایی استان باعث بلاتکلیف ماندن بسیاری از اقدامات گردیده و بسیاری از پروژه ها‌ نیمه تمام رها شده اند.

نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع تقسیمات کشوری در استان ، گفت: شهرستان خانمیرزا سال هاست چشم انتظار نمایندگی ادارات و تجهیزات می باشد ، ای کاش اول زیرساخت ها فراهم می شد و سپس تصمیم به ارتقای هر منطقه ای در دستور کار قرار می گرفت.

باقری با اشاره به لزوم توجه به روستاها تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر های مجاور می بایست به نیازهای آنها توجه و رسیدگی کرد که بدین منظور طرح پیشنهادی در شورای عالی استان ها ارائه نموده ایم با عنوان مهاجرت معکوس که با ایجاد کارگاه های اشتغال آفرینی در روستاها و سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف کشاورزی و دامپروری مردم برای حضور در روستا ها ترغیب شوند و میزان تولید و اشتغال در کشور افزایش یابد.

 وی افزود: با توجه به اینکه اعضای شورای اسلامی استان نمایندگان مردم شهرستان های دهگانه استان می باشند برگزاری جلسات فصلی استاندار با شورای اسلامی استان بسیار راهگشاست چراکه اولویت مطالبات مردم استان به مدیر ارشد استان اعلام می شود تا در دستور کار قرار گیرد.

 باقری تصریح کرد : از مهمترین دلایل عقب ماندگی، اختلافات و مسائل قومی و قبیله‌ای و عدم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌باشد که شورای اسلامی استان آماده همکاری در راستای فرهنگ‌سازی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می باشد.  
 
انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 52604

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52604/امکانات-خدماتی-رفاهی-پیست-بارده-اختصاص-داده-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir