کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، تکرار اشتباه آمریکایی‌ها است

5 بهمن 1401 ساعت 11:57

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ راهی برای کشورهای اروپایی که درصدد خدشه‌دار کردن امنیت ایران اسلامی بودند، نماند جز اینکه سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند، این اقدام خصمانه، غیرقانونی، مغایر با قوانین بین‌الملل و تکرار اشتباهات آمریکایی‌ها است.


منوچهر ذوالفقاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: دلیل اصلی حرکت اتحادیه اروپا در قرار دادن نام سپاه به‌عنوان یک نهاد نظامی رسمی در لیست گروه‌های تروریستی کارنامه درخشان سپاه پاسداران بوده است.
 
وی افزود: در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سپاه نقش‌آفرینی‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف داشته است، سپاه در میدان‌های مختلف امنیت، دفاع و به‌ویژه در مقابله با جنگ ترکیبی اخیر که توسط نظام سلطه با همراهی کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای عربی، منافقان و... موفق عمل کرده است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تلاش اتحادیه اروپا درواقع ادامه سناریوی جنگ ترکیبی علیه ملت ایران بود که با شکست مواجه شد، این مسئله جدیدی نیست، دشمنی‌ها با اقتدار و صلابت سپاه پاسداران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران وجود داشته است.
 
ذوالفقاری عنوان کرد: سپاه یک نهاد مردمی است که نه‌تنها در میان مردم ایران بلکه در قلوب ملت‌های دیگر نیز محبوبیت دارد و اقدامات خصمانه دشمنان نمی‌تواند خدشه‌ایی به آن وارد کند.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر سپاه در برابر خطر داعش که زاده صهیونیست‌ها و مورد حمایت کشورهای اروپایی بود، قد علم نکرده بود، چه‌بسا خطر این جنایتکاران دامن خود اروپایی‌ها را نیز می‌گرفت.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سپاه در خدمت به مردم پیشرو و پیشتاز است و نمونه آن را می‌توان در حوادثی همچون سیل، زلزله، کرونا و... مشاهده کرد.
 
ذوالفقاری یادآور شد: در جریان اغتشاشات اخیر دشمنان ایران و انقلاب از همه توان خود برای ضربه به این مرز و بوم بهره بردند و برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند اما با حضور سپاه امنیت و آرامش به جامعه بازگشت.
 
وی تصریح کرد: هیچ راهی برای کشورهای اروپایی که درصدد خدشه‌دار کردن امنیت ایران اسلامی بودند، نماند جز اینکه سپاه را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهند، این اقدام خصمانه، غیرقانونی، مغایر با قوانین بین‌الملل و تکرار اشتباهات آمریکایی‌ها است.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افزود: سپاه براساس اصل 150 قانون اساسی ایران جزئی از حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی ایران است، این اقدام از نظر حقوق بین‌الملل کاری غیرقانونی و در واقع سیاسی‌کاری است.
 
ذوالفقاری ادامه داد: قطعا اقدام اتحادیه اروپا و مواضع خصمانه آن نتایج خطرناکی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت، در ماده 2 کنوانسیون سازمان ملل متحد بحث مصونیت دولت‌ها مطرح می‌شود که سپاه هم جزئی از دولت ایران اسلامی است و اقدام اتحادیه اروپا این کنوانسیون را نقض می‌کند.
 
وی عنوان کرد: همچنین در ماده پنج کنوانسیون سازمان ملل مجددا بیان شده است که محاکم قضایی دولت‌ها نمی‌توانند هیچ اقدام قضایی علیه کشورهای دیگر داشته باشند، سپاه رکنی از نظام جمهوری اسلامی ایران است و نمی‌توان علیه آن اقدام کرد.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برعکس این موضوع هم صادق است و ایران می‌تواند درخصوص اقدام غیرقانونی اتحادیه اروپا به مجامع بین‌المللی شکایت کند.
 
ذوالفقاری اضافه کرد: اقدام اتحادیه اروپا هیچ ارزش و اعتباری ندارد، ضمن اینکه پیامدهای خطرناکی برای اروپایی‌ها به دنبال دارد که ازجمله آن رواج اقدامات یکجانبه‌گرایی توسط دولت‌ها، زیر سوال رفتن ضمانت اجرایی قانونی کنواسیون‌های بین المللی، به خطر انداختن روند صلح و ثبات در منطقه و جهان، زمینه‌سازی تنش‌های جدیدی در سطح منطقه، سوءاستفاده گروه‌های تروریستی از فضای بوجود آمده و ... هستند.
 
وی تاکید کرد: هیچ کدام از این دشمنی‌ها تاثیری بر روند فعالیت سپاه ندارد و همچنان قدرتمندانه به وظایف خود در راستای دفاع از مواضع ایران اسلامی استوار ایستاده است.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 52600

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52600/قرار-دادن-سپاه-لیست-گروه-های-تروریستی-تکرار-اشتباه-آمریکایی-ها

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir