کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

پرداخت 350 میلیون تومان تسهیلات در قالب طرح بازآفرینی شهری در چهارمحال و بختیاری

2 بهمن 1401 ساعت 15:25

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: وام پرداختی به متقاضیان در قالب طرح بازآفرینی شهری در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری 350 میلیون تومان است، 150 میلیون تومان از این رقم بدون سود است که از منابع دولت پرداخت می‌شود.


حسینعلی مقصودی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سیاست‌های دولت در چند سال اخیر توجه به بازآفرینی شهری و کمک به بافت‌های فرسوده، در شهرها بوده و از همین رو دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی تدوین شده است.
 
وی افزود: کل بحث بازآفرینی براساس همکاری مشترک بین دستگاه‌ها شکل گرفته است که با عنوان اقدام مشترک بین ادارات کل راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان معرفی شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال‌های گذشته پروژه‌هایی با عنوان بازآفرینی در عمده شهرستان‌های استان آغاز شده است، در قالب بازآفرینی شهری 33 طرح در جای‌جای استان پروژه تعریف کرده‌ایم.
 
مقصودی عنوان کرد: این 33 طرح شامل پروژه‌های زیرساختی و خدمات زیربنایی و روبنایی ازجمله احداث پیاده‌روها و فضای سبز، پارک محله‌، احداث مدرسه، کلینیک دندانپزشکی، مرکز جامع سلامت، جمع‌آور آب‌های سطحی و پروژه‌های مربوط به آب و فاضلاب هستند که از سال‌ها پیش آغاز شده و از سال گذشته با شتاب بیشتری به اجرا درآمدند.
 
وی خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که دولت در حال پیگیری آن است، بهسازی و نوسازی معابر شهری در محلاتی است که در طرح بازآفرینی شهری گنجانده شده‌اند، در وزارت راه و شهرسازی از تامین قیر رایگان و شهرداری‌ها از راه‌هایی چون توجه به عقب نشینی منازل مسکونی، احداث جوی و جدول و... به اجرای این طرح کمک می‌کنند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بحث مهم در طرح بازآفرینی شهری پرداخت تسهیلات به مساکن یا زمین‌هایی است که در بافت‌های فرسوده مستقر هستند، از سال گذشته در بودجه سنواتی پیش‌بینی شد تا برای مردمی که در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند تسهیلاتی در نظر گرفته شود.
 
مقصودی بیان کرد: وام پرداختی به متقاضیان در قالب طرح بازآفرینی شهری در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری 350 میلیون تومان است، 150 میلیون تومان از این رقم بدون سود است که از منابع دولت پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن 12 ساله و پس از مشارکت است، 200 میلیون تومان آن نیز با نرخ سود 18 درصد است که از محل منابع بانکی پرداخت می‌شود.
 
وی تاکید کرد: مقرر شد شهرداری‌ها در صدور پروانه ساخت بین 50 تا 100 درصد تخفیف قائل شوند که سال گذشته در چهارمحال و بختیاری 102 پروژه در قالب 423 واحد مسکونی در مجموع حدود یک هزار و 480 میلیارد تومان معرفی به بانک صورت گرفت و متقاضیان توانستند حدود 730 میلیارد تومان در 51 پروژه و 205 واحد تسهیلات دریافت کنند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: طرح بازآفرینی، امسال هم همچنان ادامه دارد و منتظر هستیم شرکت بازآفرینی کشور دستورالعمل این طرح و شیوه پرداخت تسهیلات و صدور مجوزات را اعلام کند.
 
مقصودی ادامه داد: هیچ محدودیتی برای ساخت واحدهای مسکونی و همچنین پرداخت تسهیلات وجود ندارد و به هر واحد 350 میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد.
 
وی عنوان کرد: متقاضیانی که در بافت‌های فرسوده سکونت دارند، بعد از اعلام شرکت بازآفرینی شهری می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند تا بتوانند از تسهیلات طرح بازآفرینی شهری استفاده نمایند.
 
 انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 52585

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52585/پرداخت-350-میلیون-تومان-تسهیلات-قالب-طرح-بازآفرینی-شهری-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir