کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری:

40 درصد از حمل بارهای تولید شده چهارمحال و بختیاری در لردگان است

4 دی 1401 ساعت 13:06

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری گفت : 40 درصد از حمل بارهای تولید شده استان در لردگان می باشد، لردگان از محدود شهرستان هایی است که تقریبا در تمامی حوزه های حمل و نقل جاده ای فعال می باشد.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز ؛ روح الله غلامی  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری که به مناسبت هفته حمل و نقل و رانندگان به لردگان سفر کرد،  ضمن گرامیداشت این هفته و تقدیر و تشکر از پرسنل زحمت کش این اداره کل ، گزارشی از اقدامات و خدمات انجام شده در ماه های  اخیر این اداره کل داد.
 
روح الله غلامی گفت : در موردی بی سابقه در استان چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز طرح نوروزی بدون فوتی را  داشته ایم ، که از مجموع  1100  نفر فوتی در کل کشور در ایام  نوروزی استان چهارمحال و بختیاری حتی یک نفر فوتی هم نداشت و همواره رتبه 1 تا 3 مدیریت راه های کشور از جمله زیر بخش های متنوع مثل عملکرد دوربین های جاده ها و ثبت  کارگاه ها ، ثبت تصادفات و  شکایاتی که در این رابطه بوده را به خود اختصاص داده ایم.
 
غلامی افزود : رتبه اول مدیریت سیل در کشور را داشته ایم، با توجه به اینکه اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای عضو ستاد بحران این استان است ، در این خصوص وظیفه مهم و خطیری را بر عهده داشتیم ، مخصوصا در رابطه با سیل بی سابقه ای که در مردادماه امسال شاهد آن بوده ایم.

وی اضافه کرد : کاهش 14 درصدی تصادفات را در استان داشته ایم، مخصوصا در 5 ماه اول به نسبت افزایش 30 درصدی سفر در استان چهارمحال و بختیاری ، هدف گذاری 92 کیلیومتر ساخت راه های روستایی را داشته ایم که خداروشکر تا امروز نزدیک به 85 کیلومتر از جاده ها ساخته شده زیر سازی شده و آسفالت شده است.

غلامی بیان داشت: موضوع بازگشایی مرزهای کشورعراق بعد از وقفه 2 سال کرونایی که علی رغم کمبود ها و کاستی ها که در این حوزه وجود داشته ،  100 درصد افزایش جابجایی مسافر در ناوگان عمومی را شاهد بودیم و همچنین کاهش زمان توقف زائران را در مرز ها که به کمتر از نیم ساعت رساندیم و این در حالی بود که در سنوات گذشته زمان توقف زائرین بعضی اوقات تا 2 روز هم به طول می انجامید.
 
غلامی ادامه داد : حمل و نقلی که در شبکه راه های استان انجام می گیرد با فعالیت بیش از 20 هزار راننده حرفه ای ، 102 شرکت باربری حمل کالا و مسافر، 10 صنف انجمن های کارگری رانندگان و کارفرمای شرکت ها و با فعالیت ناوگان عمومی در زمینه حمل و نقل بیش از 8 هزار دستگاه ، در زمینه ناوگان مسافربری بیش از 2 هزار دستگاه، در حوزه راهداری بیش از 3.740 کیلومتراز راه های مواصلاتی کشور در جغرافیای استان چهارمحال و بختیاری واقع شده که وظیفه حفظ و نگهداری این راه ها با همکاری بیش از 450 نفر از همکاران سخت کوش این اداره کل و 42 مرکز شهرستان و راهدارخانه های استان این مهم به انجام می رسد.
 
مدیرکل راهداری استان افزود : اما در خصوص شهرستان لردگان که یکی از شهرستان های پنجگانه استان  می باشد و بیش از 770 کیلومتر از راه های استان در این شهرستان واقع شده و به لحاظ ترکیب نوع راه ها بیش از 70 درصد این راه ها در شهرستان لردگان از نوع روستایی می باشد ، به لطف  مراکز بار تولیدی عمده همچون شرکت پتروشیمی که در این شهرستان وجود دارد 40 درصد از حمل بارهای تولید شده  استان در لردگان می باشد، لردگان از محدود شهرستان هایی است که تقریبا در تمامی حوزه های حمل و نقل جاده ای فعال می باشد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری افزود : اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان لردگان با 42 پرسنل که مشغول به فعالیت هستند و یک سوم از پروژه های استان در شهرستان لردگان فعال شده و با توجه به ظرفیت های موجود در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور این نوید را می دهم که اعتبار ویژه ای در این حوزه برای سال آینده در لردگان هزینه خواهد شد.

وی اشاره کرد :  در دیداری که با پرسنل این اداره کل با نمایندگی ولی فقیه در استان داشته ایم به خوبی به این موضوع اشاره داشتند که باید این روز را روز ولات پذیری رانندگان نامید و به این روز ارج نهاد.
 
غلامی در پایان گفت : جا دارد اشاره کنم به ولایت پذیری رانندگان با وجدانی که با وجود فراخوان های متعددی که از جانب رسانه های معاند و منافق که در خصوص اعتصاب کامیون داران در فضای مجازی داشته اند ، ولی این رانندگان ولات مدار با هوشیاری و با لبیک به سخنان مقام معظم رهبری  به فعالعیت مستمر خود ادامه دادند، که همچنان این فعالیت ادامه دارد و حتی یک بار هم در این استان بر زمین نماند.
 
انتهای پیام / 630 ل


کد مطلب: 52335

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52335/40-درصد-حمل-بارهای-تولید-شده-چهارمحال-بختیاری-لردگان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir