کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در چهارمحال و بختیاری؛

جوانان ۱۸ سال به بالا می توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر عضو شوند

8 آذر 1401 ساعت 9:13

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری گفت:صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، اعضای بسیاری را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد و به جوانان توصیه می‌کنیم بعد از رسیدن به 18 سال در صندوق ما عضو شوند تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.


تراکمه رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: این صندوق در راستای اصل 39 قانون اساسی زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سال 1384 تشکیل شده و بیش از 17 سال است که ما درحال خدمت‌رسانی به مردم هستیم.
 
وی بازنشستگی، ازکارافتادگی، پرداخت مستمری فوت برای بازماندگان، ایجاد سابقه و نقل و انتقال سوابق را از مزایای این بیمه عنوان و تصریح کرد: تمامی افراد 18 تا 50 سال ازجمله فعالان بخش کشاورزی در شهرهای بالای 20 هزار نفر، تمام روستائیان، عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر بین‌شهری، ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر، شاغلین حوزه صنایع دستی و هنرهای دستی، زنبورداران، بافندگان قالی، فرش، گلیم، جاجیم و سایر اقشار چون کارکنان شاغل در شرکت‌های وابسته به نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند.
 
تراکمه بیان داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، اعضای بسیاری را می‌تواند تحت پوشش قرار دهد و به جوانان توصیه می‌کنیم بعد از رسیدن به 18 سال در صندوق ما عضو شوند تا بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.
 
 رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: جوانی که 18 ساله می‌شود جایی برای دریافت بیمه ندارد و یا اینکه پرداخت حق بیمه برایش دشوار باشد، اما در این بیمه با کنار گذاشتن ماهانه 50 تا 133 هزار تومان می‌توانند به عضویت بیمه درآیند چراکه حق بیمه در این صندوق سالانه 600 تا 1 میلیون و 596 هزار تومان است که می‌‎توانند به‌صورت سالیانه، 6 ماهه و یا سه ماهه پرداخت کنند.
 
وی بیان داشت: برای جوانی که از 18 سالگی به عضویت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در می‌آید سابقه بیمه ایجاد می‌شود و این فرد می‌تواند بیمه خود را به سایر بیمه‌ها انتقال دهند یا در همین صندوق ادامه دهند.
 
تراکمه اضافه کرد: ما به تنهایی بحث درمان را نداریم چون درمان طبق قانون برعهده سازمان بیمه سلامت است و ما مکمل هم هستیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
 
 
 


کد مطلب: 52180

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52180/جوانان-۱۸-سال-بالا-می-توانند-صندوق-بیمه-اجتماعی-کشاورزان-روستائیان-عشایر-عضو-شوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir