کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد

رفع کمبودهای دارویی با ورود تولیدکنندگان و واردکنندگان/ هیچگونه افزایش قیمت دارو نداریم

2 آذر 1401 ساعت 8:58

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر با توجه به سه شیفته شدن فعالیت کارخانه‌های دارویی و در کنار آن واردات دو محموله آنتی بیوتیک به کشور، تا حدودی مشکل کمبود شربت‌های آنتی بیوتیک رفع شده است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا آخر هفته آینده به صورت کامل در بحث این اقلام دارویی مشکلی نخواهیم داشت.


رضا محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: عمده کمبودهای دارویی که در استان چهارمحال و بختیاری با آن مواجه بودیم، شربت‌های آنتی بیوتیک کودکان بود که در بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف داشتند.
 
وی افزود: در حال حاضر با توجه به سه شیفته شدن فعالیت کارخانه‌های دارویی و در کنار آن واردات دو محموله آنتی بیوتیک به کشور، تا حدودی مشکل کمبود شربت‌های آنتی بیوتیک در چهارمحال و بختیاری رفع شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا آخر هفته آینده به صورت کامل در بحث این اقلام دارویی مشکلی نخواهیم داشت.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: هم‌اینک در اسپری‌های کودکان کمبود داریم که با پیگیری‌های صورت گرفته میزان زیادی از این نوع دارو وارد شده و تا آخر هفته توزیع می‌شود.
 
محمدی عنوان کرد: از ابتدای آذر خط تولید دو کارخانه داروسازی فعال می‌شود و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط این ماه اسپری‌های کودکان با دوز کم به بازار عرضه می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: تولید سرم‌ها نیز افزایش پیدا کرده، در کنار این موضوع واردات سرم نیز افزایش پیدا کرده است، در حال حاضر مشکل سرم هم حل شده و انتظار می‌رود این مسئله تا ماه آینده دیگر به صورت کامل رفع شود.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت تفاوت نرخ ارز در اختیار بیمه‌گر قرار گرفت و مردم اگر با ارائه نسخه به داروخانه مراجعه کنند هیچگونه افزایش پرداختی نسبت به قبل از طرح نخواهند داشت.
 
محمدی بیان کرد: افزایش قیمت قرار است تماما از سوی سازمان‌های بیمه‌گر تامین شود و شماره‌های 190، 33335511 و 33342413 جوابگوی مردم استان چهارمحال و بختیاری درخصوص کمبودهای دارویی، اطلاعات دارویی و شکایات هستند تا درصورت وجود مشکلی در این خصوص پیگیری لازم انجام شود.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 52128

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52128/رفع-کمبودهای-دارویی-ورود-تولیدکنندگان-واردکنندگان-هیچگونه-افزایش-قیمت-دارو-نداریم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir