کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش در چهارمحال‌وبختیاری/مسابقات قرآن رویدادی در جهت توسعه فرهنگ قرآنی و ارتقای سلامت روانی جامعه هدف کارگری است

1 آذر 1401 ساعت 8:32

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال‌وبختیاری گفت: شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش استان حضور حدود ۴۰ نفر قرآنیان از سراسر استان در دو بخش بانوان و آقایان در سالن اجتماعات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛  محسن مولوی با اشاره در مراسم افتتاحیه این مسابقات با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه به‌ویژه در میان فعالان جامعه کارگری ضرورت دارد اظهار کرد: در کنار توجه به سلامت جسمی، وزارتخانه توجه ویژه‌ای به سلامت روحی جامعه کارگری دارد و در این راستا برنامه‌های مختلف و متنوعی تعریف شده است که برپایی مسابقات قرآن با همین هدف برگزار می‌شود.
 
وی افزود: مسابقات قرآن رویدادی در جهت توسعه فرهنگ قرآنی و ارتقای سلامت روانی جامعه هدف کارگری است، ادامه داد: گسترش این قبیل رویدادها سبب ایجاد و تقویت فضای معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
مدیرکل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ساز و کار برگزاری مرحله مسابقات قرآن جامعه کارگری استان، تصریح کرد: حدود ۴۰ نفر از کارگران و کارفرمایان دارای دفترچه تأمین اجتماعی و مشمول قانون کار و خانواده‌های کارگران و کارفرمایان در این مسابقات ثبت‌نام کرده و امروز در رشته‌های مختلف شرکت می‌کنند؛ در پایان، افراد برگزیده رشته‌های مختلف در دو بخش بانوان و آقایان برای شرکت در مسابقات کشوری معرفی می‌شوند.
 
وی در خصوص شرایط شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن، تصریح کرد: شرط شرکت فرزندان در این رویداد، داشتن سن ۱۸ تا ۲۵ سال است که مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ ۲۰، حفظ ۱۰ جزء و مفاهیم از جلد ۲۶ تفسیر نمونه برگزار می‌شود.
 
وی بیان کرد: شرکت کنندگانی که نمره حد نصاب لازم را کسب کنند به‌عنوان نفرات اول تا سوم استانی معرفی می‌شوند و نفر اول هر رشته به مرحله کشوری راه می‌یابد؛ نمرات حدنصاب لازم برای رشته قرائت تحقیق ۷۵، حفظ کل ۹۰، حفظ ۲۰ جزء ۹۰، حفظ ۱۰ جزء ۹۰ و نمره حدنصاب رشته مفاهیم که به‌صورت تستی برگزار می‌شود، ۸۰ اعلام شده است.
 
انتهای پیام/۱٠۲٠ج


کد مطلب: 52110

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52110/آغاز-مسابقات-قرآن-جامعه-کار-تلاش-چهارمحال-وبختیاری-رویدادی-جهت-توسعه-فرهنگ-قرآنی-ارتقای-سلامت-روانی-هدف-کارگری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir