کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبر خوش برای فرهنگیان/ صدور احکام رتبه بندی معلمان و ترمیم حقوق معلمان از امروز

30 آبان 1401 ساعت 12:42

براساس اعلام سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، صدور احکام رتبه‌بندی و ترمیم حقوق معلمان تا شب گذشته تعیین شده و احکام قطعی از صبح امروز اجرایی خواهد شد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار اجتماعی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ​طرح رتبه بندی معلمان از سال ۹۰ و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. این طرح بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید. 

گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تامین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تامین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح و ابلاغ شد.
 

مهلت ادارات برای صدور احکام رتبه‌بندی تا ساعت ۱۸ امروز/ واریز همزمان رتبه‌بندی و ترمیم حقوق‌ها

 
صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امور اداری مناطق و شهرستان‌های آموزش و پرورش تا ساعت ۱۸ امروز فرصت دارند نسبت به صدور حکم رتبه‌بندی معلمان جهت دریافت «مزایای رتبه آموزشیار معلم» اقدام کنند.

وی افزود: قرار است در این مرحله و برای آبان ماه، حکم آموزشیار معلم را برای تمامی معلمان صادر کنیم. بعد از صدور این احکام یعنی بلافاصله از فردا صبح، صدور احکام قطعی را آغاز می‌کنیم.  
 
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش  ضمن اعلام اینکه تا ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه امروز حکم آموزشیار معلم برای  ۷۱۵ هزار نفر و حکم ترمیم حقوق برای ۹۰۰ هزار نفر از پرسنل صادر شده است اظهار کرد: هر دو افزایش، با همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه در همین ماه پرداخت شد.

ستاری‌فرد بار دیگر تاکید کرد که امور اداری مناطق حتما تا ساعت ۱۸ امروز نسبت به باقی مانده صدور احکام و ترمیم حقوق اقدام کنند. امروز صدور احکام بسته و برای خزانه ارسال می‌شود تا با همکاری سازمان برنامه و بودجه در این ماه هم ترمیم حقوق و هم مزایای آموزشیار معلم برای مشمولان پرداخت شود.
 

جزئیات ترمیم حقوق کارمندان آموزش و پرورش

 
معاونت برنامه‌‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد.
در این بخشنامه آمده است:

۱. به موجب بند یک قانون مذکور ۳هزار امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری با عنوان "ترمیم حقوق" به صورت ثابت در احکام کارگزینی درج می‌شود. مبلغ ناشی از اعمال این افزایش مشمول کسور بازنشستگی می‌شود.

۲.کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد تمام گروه‌های مختلف حقوق بگیر به ترتیب ۵۰ درصد و ۱۰۰درصد افزایش می‌یابد.

۳. افزایش‌های فوق‌الذکر از مابه‌التفاوت جزء یک بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱،  ۵۶۰۰۰۰۰۰ ریال کسر نمی‌شود.

۴. امتیاز مذکور برای افرادی که پس از تصویب این قانون به‌کارگیری می‌شوند، اعمال می‌شود.

۵. براساس بند ۹ قانون، تمام معلمان طرح مهرآفرین تحت شمول قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد قرار می‌گیرند.

۶. افزایش‌های مذکور علاوه بر افزایش‌های حقوق و دستمزد ناشی از تبصره ۱۲ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۱کل کشور از تاریخ اول مهر ۱۴۰۱ اعمال می‌شود.

۷. به استناد تبصره بند یک قانون علاوه بر افزایش‌های ذکر شده در بند یک حداکثر ۱۵درصد به عنوان فوق‌العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد به حقوق و مزایای مستمر اعضای هیئت‌های علمی غیربالینی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم و سایر دستگاه‌های اجرایی اضافه می‌شود.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 52105

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52105/خبر-خوش-فرهنگیان-صدور-احکام-رتبه-بندی-معلمان-ترمیم-حقوق-امروز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir