کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری:

خطرات جنگ شناختی هزار برابر جنگ سخت است/ تولید محوای فاخر، مستلزم مخاطب‌شناسی

25 آبان 1401 ساعت 11:37

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: خطرات جنگ شناحتی هزاران برابر بیشتر از جنگ سخت است، در آمریکا موسسه‌ای سالیان پیش تشکیل شد که بر روی ذهن تاثیر می‌گذارد و از ابزار رسانه و فضای مجازی در به‌کارگیری ذهن بهره می‌برد.


به گزارش جهانبین نیوز سرهنگ هوشنگ جمشیدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری صبح امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد اظهار کرد: این رویداد اهمیت بالایی دارد و لازم است توجه بسیاری به آن شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت فضای مجازی تصریح کرد: دهه هشتادی‌ها به‌خوبی اهمیت فضای مجازی را می‌دانند، چراکه این قشر خود متولد فضای مجازی هستند.

جمشیدی با اشاره به پوشش ۹۶ درصدی اینترنت در ایران یادآور شد: این بدان معنا است که در دورافتاده‌ترین نقاط هم پوشش اینترنتی وجود دارد و در بحث تلفن همراه تا الان ۱۵۰ میلیون سیمکارت واگذار شده است یعنی قریب به دو برابر جمعیت کشور.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری بیان داشت: ۵۰ میلیون ایرانی با پهنای باند ۴ هزار مگابایتی از اینترنت بهره می‌برند و ۸۳ درصد جامعه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی یکی از اشکالات مهم در این بین را نبود سواد رسانه و تربیت رسانه‌ای به‌همراه گستردگی جامعه متقاضی عنوان و بیان داشت: شما به‌عنوان افسران جنگ نرم وظایف خطیری بر عهده دارید و باید بتوانید تربیت رسانه‌ای را برای مخاطب انجام دهید چون درغیراین‌صورت دشمن پیش‌قدم می‌شود.

جمشیدی اضافه کرد: خطرات جنگ شناحتی هزاران برابر بیشتر از جنگ سخت است، در آمریکا موسسه‌ای سالیان پیش تشکیل شد که بر روی ذهن تاثیر می‌گذارد و از ابزار رسانه و فضای مجازی در به‌کارگیری ذهن بهره می‌برد، تا به‌عنوان جهان اول از جهان‌سومی‌ها بهره برده و از انسان‌ها ربات بسازند و همانطور که ربات برنامه می‌گیرد و اجرا می‌کند، افراد در خدمت تحقق اهدافشان قرار گیرند.

وی ادامه داد: این ربات وقتی وارد صحنه می‌شود خشونت باید انجام دهد و نتیجه این می‌شود که در میدان اغتشاش‌ها یک انسان را هزاران ضربه با چاقو می‌زنند اما اصلا ناراحت نمی‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در روزهای اخیر اوج اغتشاش‌ها و بی‌رحمی‌ها را دیدیم، متاسفانه کانال ارتباطی پدر و مادرها با نوجوانان بسته شده است و باید این موضوع ترمیم شود.

جمشیدی افزود: دشمن در این برهه شمشیر را کاملا از رو بسته و کمر به تجزیه ایران بسته است، این‌ها کمر به این بستند که ایران را لقمه لقمه کنند تا برای اسرائیل قابل هضم باشد، دشمن که بیاید کاری به این ندارد که فرد حجاب دارد یا نه، مخالف است یا موافق برای کشتن می‌آید، همانطور که در حادثه شاهچراغ دیدیم.

وی با بیان اینکه این رویداد از این لحاظ مهم است که ما در زمینه تولید محتوا ضعف داریم، در مصر بنری درخصوص حجاب طراحی شد که ۱۴ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند و این بدان معناست که تولید محتوا اهمیت بالایی‌ دارد

جمشیدی با تاکید بر اینکه ورود به بحث تولید محتوا مستلزم مخاطب‌شناسی است ادامه داد: عدم حصول این شناخت منجربه تولید محتوای نامناسب می‌شود، در ایران رویداد موضوعاتی مطرح می‌شود و باید به درستی مورد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 52081

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52081/خطرات-جنگ-شناختی-هزار-برابر-سخت-تولید-محوای-فاخر-مستلزم-مخاطب-شناسی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir