کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

اجرای کاداستر مرز بین املاک دولت و اشخاص را مشخص می‌کند/بیش از 90 درصد از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری سنددار شدند

27 شهريور 1401 ساعت 13:07

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری مرز بین املاک دولت و اشخاص را مشخص می‌کند و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی و شخصی را آسان کرده است.


اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه وسعت اراضی ملی در این استان یک میلیون و ۳۴۰ هزار هکتار است، تصریح کرد: ۳۴۰ هزار هکتار از این میزان عرصه جنگلی و مابقی اراضی مرتعی است که کاداستر ۹۷ درصد این اراضی صادر شده است.
 
​وی تصریح کرد: هم‌اکنون  اجرای طرح کاداستر در شهرستان بن و فارسان به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است.
 
احمدی بیان داشت: این طرح در راستای تفکیک و جداسازی مالکیت دولت از مالکیت خصوصی، تعیین مستثنیات، ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری برای واگذاری زمین، جلوگیری از زمین‌خواری، پرهیز و جلوگیری از بروز اختلافات بین دولت و مردم و کاهش دعاوی دادگستری، ایجاد اطمینان و اعتماد در معاملات املاک و سرعت در انجام آن، شناسنامه‌دار کردن اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت و جلوگیری از تجاوز و تعرض به املاک مجاور، مدیریت و برنامه‌ریزی بر روی زمین و استفاده بهینه از زمین در راستای رفع تداخلات ملی و مستثنیات و تثبیت مالکیت‌های شرعی و قانونی، حفظ حقوق دولت در انواع اراضی و ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات به مالکان و بهره‌برداران در دست اجراست.
 
 وی افزود: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری مرز بین املاک دولت و اشخاص را مشخص می‌کند و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی و شخصی را آسان کرده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: صدور سند تک‌برگی به‌عنوان یکی از زیرساخت‌ها و بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی در استان است که با داشتن اطلاعات دقیق از املاک زمینه سرعت‌دهی به استعلامات افزایش پیدا می‌کند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51657

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51657/اجرای-کاداستر-مرز-بین-املاک-دولت-اشخاص-مشخص-می-کند-بیش-90-درصد-اراضی-ملی-چهارمحال-بختیاری-سنددار-شدند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir