کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای شهر شهرکرد در بازدید از پردیس سینمایی بهمن

سینما سرمایه اجتماعی ماندگار و اثربخش است

22 شهريور 1401 ساعت 12:14

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه هیچ ابزاری بهتر، واضح‌تر و اثرگذارتر از فیلم و سینما نمی‌توانند ابعاد و زوایای فرهنگ، هنر، تمدن، اقتصاد و... یک جامعه را نشان دهد، گفت: از این منظر، سینما یک سرمایه اجتماعی ماندگار و اثربخش محسوب می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ همزمان با روز ملی سینما رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرکرد از پردیس سینمایی بهمن که با پیگیری‌ و همکاری مدیریت شهری شهرکرد از سال ۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده، دیدن و از  کارکنان پردیس سینمایی سینما بهمن شهرکرد تقدیر کردند، همچنین در ادامه این برنامه از مهدی حسن‌زاده مدیر امور سینمایی حوزه‌ هنری استان تجلیل به عمل آمد.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد در این دیدار ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: همواره در روز سینما اغلب، سینماگران هستند که دیده می‌شوند و زحمت‌کشانی که در سینماها مشغول خدمت‌رسانی به مخاطبان هستند نادیده گرفته می‌شوند و برهمین اساس در مجموعه مدیریت شهری شهرکرد وظیفه خود دانستیم تا از فعالیت‌های مدیر امور سینمایی حوزه‌ هنری استان چهارمحال و بختیاری و کارکنان پردیس سینمایی بهمن شهرکرد تقدیر کنیم.

وی با اشاره به نقش اثرگذار رسانه‌های جمعی در نظام‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل تحقق نظم، امنیت اجتماعی، گسترش وفاق، همگرایی، همراهی، همدلی و همبستگی اجتماعی، بیان کرد: سینما به‌عنوان یک رسانه موثر جمعی و ابزاری فرهنگی برای افزایش سطح آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگ عمومی شناخته می‌شود.

حیدری با بیان اینکه هیچ ابزاری بهتر، واضح‌تر و اثرگذارتر از فیلم و سینما نمی‌توانند ابعاد و زوایای فرهنگ، هنر، تمدن، اقتصاد و... یک جامعه را نشان دهد، افزود: از این منظر، سینما یک سرمایه اجتماعی ماندگار و اثربخش محسوب می‌شود.

سینمای دفاع مقدس و مقاومت به‌عنوان پرثمرترین گونه سینما پس از انقلاب گام برداشته

ماشاالله ایزدی رئیس‌ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد در ادامه این دیدار با بیان اینکه سینمای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت توجه به محتوا و سینمای معناگرا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های هنر هفتم در مسیر جریان‌سازی، پویایی و ارتقای فرهنگ جامعه حرکت نموده، گفت: دراین راستا سینمای دفاع مقدس و مقاومت نیز به‌عنوان پرثمرترین گونه سینمای پس از انقلاب، توانسته جریان مهمی برای نمایش حماسه‌سازی‌ها و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم آن‌ها در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن ایجاد نماید.

وی با اشاره به بيانات مقام معظم رهبری که فرمودند كلید پیشرفت كشور در دستان سینماگران است، تصریح‌کرد: درخت تنومند سینمای ملی ما مفتخر به حضور موثر نسلی از جوانان هنرمند، پرتوان، دقیق، متعهد، خلاق و با اخلاق می باشد که مایه مباهات است.

لزوم طراحی کارت شهروندی برای مردم توسط شهرداری

ایمان آرش عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شورای دوره ششم حمایت از سینما در شهرکرد است و در راستای استفاده تمام اقشار در سنين مختلف و اکران فيلم‌های متنوع در پرديس سينما بهمن شهرکرد  با همکاری شورای شهر و شهرداری می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیر امور سینمایی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری همیشه همراه مدیریت شهری بوده است، تأکید کرد: کارت شهروندی نيز بايد توسط شهرداری طراحی شود، این کارت دارای يکسری آيتم‌ها ازجمله سینما و استخر است که شهروندان می‌توانند در زمانی خاص به‌صورت نيم‌بهاء از آن بهره‌مند شوند و اين سبب می‌شود مردم بیشتر به سمت سينما ترغيب شوند.

در این بازدید ضمن طرح مسأله و تبادل نظر پیرامون دغدغه‌ها و مشکلات، شورای اسلامی شهرکرد با اهدای لوح، از مهدی حسن‌زاده مدیر امور سینمایی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و کارکنان پردیس سینمایی بهمن شهرکرد قدردانی شد.

شايان ذکر است، پردیس سینمایی بهمن شهرکرد با بیش از ۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسیده و این پردیس با چهار سالن مسقف و یک سالن روباز از شکل قبلی خود به‌صورت ۱۰۰ درصدی تغییر کرده و ضمن بازسازی اساسی و با ساختمانی جدید و به‌روزتر، با مجهزترین و جدیدترین امکانات تصویری و صوتی موجود در کشور آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51626

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51626/سینما-سرمایه-اجتماعی-ماندگار-اثربخش

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir