کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر آموزش و پرورش:

رتبه بندی معلمان با سه هدف عمده در حال انجام است

7 شهريور 1401 ساعت 13:07

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان بعد از 11 سال با پیگیری های رئیس جمهور، همکاری مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان با جدیت تمام در حال انجام است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش امروز در دیدار با جمعی از فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سند تحول در آموزش و پرورش  بخش هایی از جمله تربیت ،جذب و تربیت نیروی انسانی  را دارد که به عنوان اولویت های وزارت آموزش و پرورش است.

وی با اذعان بر اینکه زمانی که ما دانشگاه را تحویل گرفتیم 50 هزار نفر نیرو را جذب کرده بودیم تصریح کرد:  نسبت استاد به دانشجو 1 به 111 بود و در برنامه ششم توسعه این میزان  1 به 20  و 1 به 24 رسید.

نوری با اذعان بر اینکه ما معلم چند مهارتی تربیت نکرده ایم ، گواهی صلاحیت از دانشجو نمیگیریم و دانشجو را اسیر کثر از حقوق کرده ایم بیان داشت:  سامانه برای معلمین ما باید شفاف باشد .

وی خاطر نشان کرد: دانشجو به جای مطالبات این چنین  به دنبال مطالبات دیگری می رود و جامعه مدنی به جای پرداختن به بخشی از تکلیف صرفا به موضوعات دیگر پرداخته و به جای ارتقا به نظام تربیت به مطالبات نقص پرداخته است.

نوری تاکید کرد: دانشجو خارج می شود باید ازمون جامع استاندار بدهد،صلاحیت  لازم را داشته باشد و کانون ارزیابی حرفه ای ان ها ارزیابی کند.

دانش آموزان امروز معدن هایی از طلا و نقره هستند که در آینده می توان از آن ها به خوبی استفاده کرد

وزیر آموزش و پرورش  با اشاره به اینکه بچه های این دوره از بهره هوشی بالایی برخوردار هستند و هوش هیجانی آن ها بالا است بیان داشت:  دانش آموزان ما معدن هایی از طلا و نقره و چاه های جوشانی هستند، که می شود خوب از ان ها استفاده کرد.

نوری با تاکید بر اینکه تحول امری بسیار مهم و ضروری است خاطر نشان کرد: معلمان باید پیوست فرهنگی داشته باشند که بتوانند تحول را رقم بزنند و این وظیه ما است که به آن ها کمک کنیم تا این اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته رئیس جمهور قول رتبه بندی معلمان را داده بود اذعان داشت: مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان در راستای رتبه بندی معلمان کمک کرده اند و خوشبختانه این رتبه بندی در حال انجام است، البته نا گفته نماند که این رتبه بندی فوق العاده ویژه نیست ، ظریب افزایش نیست بلکه ارزیابی صورت می گیرد تا به رتبه برسد.

نوری در ادامه افزود: در حال حاضر شروع در سطح اعتبار است و بعد از آن  اعتبار کامل تامین می شود مشروط بر اینکه به این سه هدف برسیم، اول  ارتقا نظام تعلیم و تربیت، دوم ارتقا صلاحیت حرفه ای معلم و سوم ایجاد رقابت در نظام تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه انجام رتبه بندی معلمان زحمت بسیاری دارد گفت:  نظام صلاحیت معلمی یک نظام  مستقل است، سامانه ای دارد که کار آن توسط یک گروهی که متشکل از گروه حقیقی و حقوقی هستند کار را انجام می دهند، در حال حاضر این کار در استان ها در حال انجام است و نیازمند صبر می باشد.

نوری به گروه مهر آفرین ها  اشاره کرد و گفت: این گروه آزمون نداده اند که بحث این ها نیز در حال پیگیری است تنها باید اطمینان حاصل شود و چنانچه بین ما اطمینان خوبی به وجود آید  جدیت در پیگیری بیشتر می شود در واقع  این یک رابطه دو طرفه است.

وی خاطر نشان کرد: ما برای مردم باشیم و در بین مردم کار کنیم و عدالت را باید انجام دهیم.
نوری همچنین به تغذیه دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: تغذیه دانش آموزان نباید قطع می شد و ما در حال حاضر مجدد این طرح را اجرا کرده و تا کنون برای  3 میلیون از دانش آموزان این تغذیه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما هرکاری را انجام دهیم  مبنا دارد گفت: ما در دوران کرونا معلمین بهداشت را افزایش داده ایم و 350 نفر مجوز از دانشگاه فرهنگیان گرفته شده است که معلم بهداشت تربیت شود در واقع این ها پیوست فرهنگی دارد ما هیچ کاری را انجام نمی دهیم مگر اینکه پیوست فرهنگی داشته باشد.

نوری با تاکید بر اینکه ما به دنبال این هستیم که پیوست های فرهنگی را در هرکاری مد نظر قرار دهیم اظهار کرد: کارهای زیادی در آموزش و پرورش در حال انجام است که پیوست فرهنگی دارد.

وی تصریح کرد: 28 هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی برای اموزش پرورش تصویب شده است،  علاوه بر این بودجه 21 میلیارد در هین سفرهای استانی  برای کارهای مانده مثل مدارس کانکسی، مدارس سنگی ، سرویس بهداشتی تصویب شده است که این ها را انجام می دهیم و تا کنون نیز خوب پیش رفته اند .

نوری تشریح کرد: در سال گذشته خیرین 3 هزار میلیارد تومان برای کمک به مدارس  تقبل کردند و امسال این میزان کمک  8 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی اذعان داشت: بیش از 900 گروه جهادی در حوزه آموزش و پرورش شناسایی شده اند که در حال انجام کار هستند.

نوری  با اشاره به اینکه هر دولتی امد این رتبه بندی را با ان شرایط ایجاد نمی داد ، اما در این دولت این موضوع پیگیری شد تصریح کرد: رتبه بندی یک کار خوب بود که از ما آموزش و پرورش انتظار داریم  با آن هدف خود که ماده یک قانون  یا آیین نامه است ان را  انجام دهد و اطمینان کامل داریم که این کار صورت می گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شما معلمان در دوران کرونا کارهای سختی را انجام داده اید همان گونه که  در دوران دفاع مقدس معلمان بی نظیر و دلسوز بوده اید و در همه دوران انقلاب افراد موفقی هستید.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 51519

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51519/رتبه-بندی-معلمان-سه-هدف-عمده-حال-انجام

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir