کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چهارمحال و بختیاری میزبان مسابقات دانش آموزی دوومیدانی و شطرنج

20 مرداد 1401 ساعت 12:33

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: مسابقات دانش آموزی کشوری دوومیدانی و شظرنجی با میزبانی استان چهارمحال و بختیاری از 22 مرداد ماه تا 27 مرداد ماه مختص پسران و از 30 مرداد تا 4 شهریور مختص دختران برگزار می شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ فخرالدین اسدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: متاسفانه با شیوع کرونا بسیاری از برنامه های ما با چالش روبه رو شد اما با پیگیری های مکرر و جدی که صورت گرفت مدارس مجدد بازگشایی و برنامه ها نیز در دستور کار قرار گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه مسابقات کشور دو میدانی و شظرنجی با میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود گفت: این مسابقات از 22 مرداد ماه تا 27 مرداد مختص پسران و از 30 مرداد تا 4 شهریور مختص دختران به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
 
اسدی تصریح کرد: در میان پنج استان تهران، البرز، خراسان رضوی و اصفهان نام استان چهارمحال و بختیاری به استان های پنجم اضافه شد و میزبان مسابقات دو میدانی و شطرنج دانش آموزان متوسطه اول سراسر کشور در این استان  هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه 32 دوره مسابقات دختران و 38 دوره مسابقات پسران در این استان برگزار می شود بیان داشت:  از 22 مرداد ماه تا 27 مرداد ماه میزبان مسابقات پسران  و از 30 مرداد تا 4 شهریور ماه میزبان مسابقات دختران در دو رشته شطرنج و دوو میدانی هستیم.
 
اسدی ادامه داد: مسابقات قرار است در دو مکان مجموعه ورزشی شهدا دانش آموز به عنوان میزبان مسابقات دوومیدانی و آموزش کده فنی دختران میزبان مسابقات شطرنج برگزار شود .
 
وی با اذعان بر اینکه مسابقات دانش آموزی به نام 9 شهید شاخص کشور برگزار می شود گفت: این مسابقات امسال با نام و یاد خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید علیرضا شمسی پور شهید شاخص کشور و با شعار دانش آموز ورزشکار، دوستدار و حافظ محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
 
اسدی عنوان کرد: افتتاحیه مسابقات از روز 23 مرداد ماه با حضور 800 نفر دانش آموز پسر ساعت 21 در سالن ورزشی شهدا گمنام مجموعه ورزشی شهدا دانش آموز برگزار می شود.
وی همچنین افتتاحیه این مسابقات را با حضور ستاری فرد معاون وزیر، رئیس فدارسیون ورزشی ،مسئولین استان عنوان کرد.
 
اسدی یادآور شد: این مسابقات از روز 23 مرداد ماه  در ساعت های  8 صبح دوومیدانی و ساعت 9 صبح شطرنج شروع می شود. 
 
وی افزود: مسابقات دو میدانی در پیست دو میدانی شهید نصیری از مجموعه ورزشی شهدا دانش آموز انجام خواهد گرفت و مسابقات شطرنج در مکان آموزشکده فنی دختران و سالن ورزشی آموزشکده فنی دختران انجام می گیرد.
 
اسدی با اذعان بر اینکه مسئله بهداشت و سلامت را به طور ویژه در دستور کار قرار داده ایم اذعان داشت: : حضور دانش آموزان با دو دوز تزریق واکسن کرونا و یک دو ز واکسن و تست پی سی آر بلامانع است .
 
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش طبق سند تحول بنیادی و بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ها را باید به صورت 6 ساعته برگزار کند گفت: برنامه های خاص و فرهنگی را در کنار این مسابقات برای دانش آموزان طراحی کردیم .
 
اسدی بحث زیبا سازی فضا، ایجاد موکب اربعین ، تجلیل از خانواده شهدا، برپایی غرفه صنایع دستی استان، بازدید از اماکن ورزشی، تفریحی را از دیگر برنامه هایی دانست که در این مدت  مسابقات قرار است انجام شود. 
 
وی افزود: در خود محل اسکان دانش آموزان نیز برنامه های جانبی خارج از بحث مسابقات برای دانش آموزان طرح ریزی شده است.
 
اسدی عنوان کرد: در کنار برنامه افتتاحیه برنامه شب دوم بحث احلی من العسل برای کلیه دانش آموزان را داریم که قرار است دانش آموزان پسر ما در این برنامه به صورت خاص شرکت کنند و یک کار ویژه و خاص انجام شده که هر استان شهید شاخص استان را در غالب یک شاسی در اندازه 50 در 70 با خود همراه کند و به صورت ویژه برای شهید هر استان برنامه ای اجرا شود.
 
وی اختتامیه مسابقات مختص  پسران را  26 مرداد ماه و مختص دختران را  3 شهریور ماه اعلام کرد.
 
اسدی در پایان گفت: تندیس خاص برای مسابقات طرح ریزی کرده ایم که همان روز شنبه از تندیس و کاپ مسابقات رونمایی می کنیم.
 
انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 51362

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51362/چهارمحال-بختیاری-میزبان-مسابقات-دانش-آموزی-دوومیدانی-شطرنج

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir