کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختیاری؛

جستجوها برای یافتن فرد مفقود شده در سیل ادامه دارد

11 مرداد 1401 ساعت 12:32

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کمترین میزان تلفات جانی در سیل گذشته در این استان به ثبت رسید و تنها یک چوپان در شهرستان کوهرنگ مفقود شده است و جستجوها برای پیدا کردن وی همچنان ادامه دارد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامعلی حیدری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بارندگی نعمت است اما مشکلاتی را نیز برای مردم ایجاد کرد.
 
وی افزود: به محض آغاز هشدارها درخصوص سیل از سوی هواشناسی، اعضای ستاد بحران چهارمحال و بختیاری و فرمانداران تشکیل جلسه دادند و وظایف و توصیه‌ها به آن‌ها ابلاغ شد، حتی دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در خصوص وظایف خود توجیه شدند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با شروع بارش‌ها دریچه‌های سدها و بندها بازگشایی شد که این مهم کمک شایان توجهی داشت.
 
حیدری عنوان کرد: هشدارها به مردم و آن‎هایی که در بستر رودخانه‌ها بودند داده شد، تعداد زیادی گردشگر در تفرجگاه‌های این استان و حاشیه رودخانه‌ها اطراق کرده بودند، همچنین به عشایر مراتب خطر اعلام شد تا در مکان امن قرار بگیرند.
 
وی با بیان اینکه کمترین میزان تلفات جانی در سیل گذشته در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید و تنها یک چوپان در شهرستان کوهرنگ مفقود شده است و جستجوها برای پیدا کردن وی همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ساعت اولیه سیل ساعات طلایی به شمار می‌رود و واکنش سریع در این زمان بسیار مهم است، اقدامات ضروری در این ساعات در چهارمحال و بختیاری انجام شد و همین امر موجب شد تا خسارت‌ها در استان به حداقل برسد.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از همان ساعات ابتدایی وقوع سیل نیروهای جهادی، نیروهای مسلح، نیروهای امدادی و... برای کمک به سیل زدگان در محل حاضر شدند، همکاری مردم، فرهنگ بالای آن‌ها، حضور به‌موقع نیروهای امدادی و عملیاتی و... باعث شد تا کمترین خسارت را در استان داشته باشیم.
 
حیدری گفت: روز اول سیل برای کنترل خطرات احتمالی در روزهای بعدی با دستگاه‌های مهندسی سیل بندی در ابتدای روستای بارده ایجاد شد تا بتوان به واسطه آن مسیر آب را تغییر داد، همچنین تعدادی درخت شکسته شده بود و مسیر آب را اشغال کرده بودند که همگی پاکسازی شدند.
 
وی افزود: کل خسارت‌ها توسط تیم‌های متخصص در حال ارزیابی و بررسی است که بعد از طی مراحل در هیات دولت مصوب می‌شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دشمن تلاش کرد از فرصت سیل به نفع خود سواستفاده کند که با بصیرت مردم، ائمه جماعات، مسؤولان و... اجازه ایجاد شکاف به آن‌ها داده نشد.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 51310

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51310/جستجوها-یافتن-فرد-مفقود-شده-سیل-ادامه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir