کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح کرد

درگیری بیش از ۱۰۰۰ روستا در سیل اخیر/ تجهیزات موردنیاز ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تامین می شود

11 مرداد 1401 ساعت 11:53

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مجموعا در کشور ۷۶ فوتی، ۱۶ مفقودی و ۳۶ مصدوم گزارش شد، همچنین ۱۳۶ شهر، ۹۵۸ بخش، ۱۳۳ شهرستان و یک هزار و ۳۴۴ روستا در یک هفته اخیر گرفتار سیل بودند، میزان خسارت نیاز به کار کارشناسی دارد و همه خسارات مردم باید پرداخت شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طی یک هفته گذشته اکثر استان های کشور درگیر توده شدید مونسون بوده است.

وی افزود: فعالیت سامانه مونسون در ۴۵ سال گذشته در کشور سابقه نداشته و از مشخصات این سامانه بارشی این است که طی یک مدت کوتاه حجم وسیعی آب در یک منطقه فرومی ریزد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه مدیریت سیل در چهارمحال و بختیاری در نوع خود بی نظیر بود، ادامه داد: به نظر می رسد امروز روز پایانی تاثیرگذاری توده بارشی در کشور باشد.

نامی با تاکید بر اینکه باید برای برآورد خسارات تقسیم کار صورت گیرد، عنوان کرد: خساراتی که به باغات و زمین های کشاورزی وارد شده است توسط جهاد کشاورزی، راه ها توسط مجموعه راهداری و مساکن و سایر اماکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برآورد خسارت شود.

وی با تاکید بر اینکه خسارت مردم قطعا پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: وحدت و هم دلی در بین مردم و عشایر چهارمحال و بختیاری اجازه نداد افراد سیل زده مجبور به حضور در چادرها شوند، این وحدت ثروتی برای جمهوری اسلامی به شمار می رود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: طبق تاکید وزیر کشور دستگاه های متولی سعی کنند که برآورد خسارت ها با نظر مثبت انجام شود تا شاهد ساخت ساختمان های بازسازی شده با کیفیت مناسب باشیم.

نامی بیان کرد: مجموعا در کشور ۷۶ فوتی، ۱۶ مفقودی و ۳۶ مصدوم گزارش شد، همچنین ۱۳۶ شهر، ۹۵۸ بخش، ۱۳۳ شهرستان و یک هزار و ۳۴۴ روستا در یک هفته اخیر گرفتار سیل بودند، میزان خسارت نیاز به کار کارشناسی دارد و همه خسارات مردم باید پرداخت شود.

وی تاکید کرد: تجهیزات موردنیاز ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تامین و این استان تجهیز می شود، همچنین دهانه های ورودی پل ها نشان می دهد در ساخت و ساز  آن ها باید از مقاطع بزرگ تری استفاده شود تا بتوانیم به راحتی سیل را منتقل کنیم.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 51307

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51307/درگیری-بیش-۱۰۰۰-روستا-سیل-اخیر-تجهیزات-موردنیاز-ستاد-مدیریت-بحران-چهارمحال-بختیاری-تامین-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir