کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

ورودکنندگان به بازار رمزارزها اطلاعات خود را بالا ببرند/پلیس اجازه رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی نمی‌دهد

6 تير 1401 ساعت 11:05

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که در شبکه‌های اجتماعی به دنبال سرمایه‌گذاری هستند و قصد ورود به بازار رمزارز دیجیتال را دارند توصیه اکید می‌شود قبل از اینکه سوادشان به اندازه کافی در این زمینه بالا نرفته و تحقیقات جامع و کامل نداشتند، به هیچ عنوان به این بازار ورود نکنند.


مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بازار رمزارزها بازار پیچیده‌ای است و پیگیری تراکنش‌های مالی در آن دشوار است.

وی با بیان اینکه یکی از هم‌استانی‌ها در همین زمینه با اعتماد به یک فرد در فضای مجازی گرفتار شده و کل داراییش را از دست داده بود تصریح کرد: زمانی که ایشان به پلیس فتا مراجعه کرد هیچ سرنخی در دست نداشت و نیاز بود اقدامات فنی و پلیسی انجام شود و این موضوع یک ماه زمان برد و در این مدت همکاری خود شاکی هم کمک بسیاری کرد.

عسگری گفت: بعد از این مدت که محرز شد محل سکونت مجرم کجا است، با هماهنگی مراجع قضایی مبدا و مقصد، مجرم دستگیر شد و کل وجوه مال‌باخته به حساب ایشان واریز شد.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: افرادی که در شبکه‌های اجتماعی به دنبال سرمایه‌گذاری هستند و قصد ورود به بازار رمزارز دیجیتال را دارند توصیه اکید می‌شود قبل از اینکه سوادشان به اندازه کافی در این زمینه بالا نرفته و تحقیقات جامع و کامل نداشتند، به هیچ عنوان به این بازار ورود نکنند.

وی بیان داشت: مجرمین همواره به دنبال افراد ناآگاه هستند که بتوانند آن‌ها را مورد سوءاستفاده قرار دهند.

عسگری در انتها به مجرمین سایبری هشدار داد که پلیس فتا به‌صورت هوشمندانه فضای مجازی را رصد می‌کند و هیچ نقطه امنی برای رفتارهای مجرمانه این افراد وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51030

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51030/ورودکنندگان-بازار-رمزارزها-اطلاعات-خود-بالا-ببرند-پلیس-اجازه-رفتارهای-مجرمانه-فضای-مجازی-نمی-دهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir