کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بانوی مددجو که راهبر شغلی امداد شد

دست‌هایی که تار و پود زندگی را بهم گره می‌زنند

2 تير 1401 ساعت 8:16

مددجوی با استعداد تحت حمایت کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با تلاش و پشتکار خود، اکنون راهبر شغلی فرش است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ خانم زیور اکبری از بافندگان موفق فرش در یکی از روستاهای کوهرنگ بوده که پس از ازدواج به استان دیگری مهاجرت می‌کند.

وی با اشاره به شرایط زندگی‌اش و نحوه فعالیتش در زمینه فرش گفت: کار فرش را از مادرم آموختم. با استعداد و توانایی که داشتم با مشارکت یک سرمایه‌گذار کارگاه فرش راه‌اندازی کردم و در یک سال، 150 دار فرش برای زنان روستا برپا کردم، اما خب سود کمی برایم داشت.

این مددجوی موفق ادامه داد: بعد از مدتی(سال 1387) مدیرعامل شرکت فرش تحت نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کوهرنگ شدم که سرمایه شرکت را از 6 میلیون تومان به 40 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

خانم اکبری افزود: بعد از ازدواجم به استان دیگری مهاجرت کردم اما متأسفانه بعد از چند سال همسرم ورشکسته شد. به علت مشکلات اقتصادی به روستای محل زادگاهم بازگشتم. با راهنمایی یکی از آشناهایمان به کمیته امداد مراجعه کردم و شرایطم را برایشان توضیح دادم.

این بانوی مددجو اضافه کرد: شروع به پخت نان کردم و با دریافت تسهیلات از محل کمیته امداد دار فرش برپا کردم. خیر و برکت وارد زندگی‌ام شد. شوهرم و دو فرزندم هم کمکم می‌کردند. بعد از مدتی راهبر شغلی فرش شدم و اکنون خدا را شکر زندگی‌ام خوب است.

خانم اکبری برای همه بانوانی که درگیر مشکلات اقتصادی هستند توصیه‌ کردند که با دریافت تسهیلات دار فرش برپا کنند و با دریافت آموزش از راهبران شغلی درآمدی پایدار داشته باشند.

شایان ذکر است، ایجاد زمینه اشتغال خانواده‌های نیازمند تحت و غیر تحت حمایت امسال در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته و افراد دارای شرایط می‌توانند با دریافت تسهیلات و آموزش‌های لازم زمینه اشتغال خود و خانواده‌شان را فراهم کنند.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
 


کد مطلب: 51010

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51010/دست-هایی-تار-پود-زندگی-بهم-گره-می-زنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir