کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قائم مقام بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)؛

انقلاب اسلامی از چشمه غدیر جوشید و به دریای ظهور می‌رسد / غایت اربعین سرزمین ظهور است

1 تير 1401 ساعت 11:16

سید احمدزرهانی گفت: پلی بین غدیر با ظهور است؛ یعنی سرچشمه‌ی انقلاب، جریان غدیر، عاشورا و ۲۵۰ سال جهاد اهل بیت وحی و غایت آن، جریان ظهور است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سید احمدزرهانی قائم مقام بنیادفرهنگی حضرتمهدیموعود(عج) در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره انفعال دستگاه‌های مهدوی در زمینه عدم حضور فعال در عرصه تحولات روز جهان گفت: ما تحولات جهانی را منتهی به ظهور می‌دانیم، منتها باید قصور خود در عدم کار محتوایی در این زمینه‌ها را بپذیریم و با برگزاری نشست‌های تخصصی در صدد جبران این کاستی‌ها بر آییم. جریاناتی مثل بیداری اسلامی، مدافعان حرم و اربعین حسینی اراده خداوند برای حرکت جوامع به‌سوی ظهور امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه هستند. در این بین نقش امام حسین علیه‌السلام و اثر حبّ ایشان در حرکت پاک‌طینتان به سمت برنامه‌های الهی بسیار پررنگ است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک پیشینه دارد و یک آینده، گفت: پیشینه انقلاب اسلامی ریشه در غدیر و عاشورای حسینی دارد، همچنان که امام خمینی (ره) بر اساس این الگو حرکت کرد؛ ایشان در تعبیری فرمود «انقلاب اسلامی ایران، پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهیِ آن است.» اما آینده انقلاب، در فرهنگ انتظار و مهدویت است؛‌ با این تعریف، انقلاب اسلامی، پلی بین این دو جریان است، یعنی سرچشمه‌ی انقلاب، جریان غدیر، عاشورا و 250 سال جهاد اهل بیت وحی و غایت آن، جریان ظهور است؛ لذا این انقلاب به دریای بی‌کران ظهور ملحق می‌شود.

زرهانی جبه مقاومت را از مهم‌ترین بسترهای جهاد در برابر جبهه دشمن معرفی کرد و گفت: جریاناتی هم مثل مقاومت که اکنون در حال فعالیت و تکوین هستند و مهم‌ترین بستر جهاد در عصر حاضر شناخته می‌شوند، در خط مسیر ظهور قرار دارند. اکنون ما جریان اصلی مقاومت را در کشورهایی مثل یمن، لبنان، فلسطین، عراق و سوریه به سرمداری ایران اسلامی مشاهده می‌کنیم. اینها کشورهایی هستند که به طور مستقیم با صهیونیست‌ها یا جریان عبری ــ غربی و عربی در حال پیکارند و در اصل، جریان مقاومت تا سایر کشورهای منطقه گسترش یافته است. رگه‌هایی از جریان مقاومت در پاکستان و هند دیده می‌شود و در حال گسترش هستند تا نهایت تبدیل به جبهه‌ای یکپارچه علیه سیاست‌های غاصبانه صهیونیست‌ها و غرب شوند. جریاناتی مثل مقاومت اسلامی، بیداری اسلامی و مدافعان حرم شاخ و برگ‌هایی از شجره طیبه انقلاب هستند و به‌سوی ظهور امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه استمرار می‌یابند.

انتهای پیام/

 


کد مطلب: 51000

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51000/انقلاب-اسلامی-چشمه-غدیر-جوشید-دریای-ظهور-می-رسد-غایت-اربعین-سرزمین

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir