کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کنگره ۱۱هزار شهید عشایری با پیام رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود

28 خرداد 1401 ساعت 8:35

کنگره ۱۱هزار شهید جامعه عشایری با پیام مقام معظم رهبری ۲۹ تا ۳۱ خرداد ماه در شهرکرد برگزار می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ سرهنگ احمد سعیدی مسئول سازمان بسیج عشایری با اشاره به رشادت‌های عشایر از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون گفت: در راستای تکریم عشایر غیور، اولین کنگره ملی بزرگداشت یازده هزار شهید جامعه عشایری کشور از ۲۹ تا ۳۱ خرداد ماه سال جاری در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

سعیدی با اشاره به دیدار اعضای برگزار کننده کنگره شهدای جامعه عشایر و جمعی از خانواده معظم شهدای عشایر به نمایندگی از اقوام و عشایر کشور با مقام معظم رهبری گفت: اعضای کنگره چندی پیش جلسه‌ای با مقام معظم رهبری داشتند که پیام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در کنگره پخش می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که یکی از ظرفیت‌های ویژه جامعه عشایر وجود افرادی با ذوق و نبوغ شعری بالاست، لذا برای هدف شناسایی و ساماندهی شعرای انقلابی و تولید شعرهای دینی و مذهبی، افتتاحیه کنگره را با عنوان " شب شعر شهدای ایل" برگزار می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج عشایری تاکید کرد: یادواره شهدای دانش آموز، معلم و زنان عشایر را در سطح ملی برگزار نموده ایم، لذا یک شب را جهت تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم عشایر با عنوان " یادواره شهدای مدافع حرم عشایر" اختصاص دادیم.

سعیدی در پایان افزود: ان شاالله در روز سه شنبه ۳۱ خرداد اجلاسیه نهایی کنگره و با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای عشایر از سراسر کشور و سران ایلات و طوایف، مسئولین و فرماندهان عالی رتبه کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

گفتنی است؛بر اساس تکمیل بانک اطلاعات و شناسایی شهدای جامعه عشایری تعداد این عزیزان از ۱۱هزار شهید فراتر رفت که شایسته است در اخبار عنوان کنگره بزرگداشت ۱۱هزار شهید جامعه عشایری درج شود.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 50961

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50961/کنگره-۱۱هزار-شهید-عشایری-پیام-رهبر-معظم-انقلاب-برگزار-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir