کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه فارسان:

جشنواره بازی‌های بومی محلی در شهرستان راه‌اندازی شود

28 خرداد 1401 ساعت 9:54

امام‌جمعه فارسان گفت: به‌روزهای تابستان و تعطیلی همه مدارس نزدیک می‌شویم بعضی کارهایی که به‌صورت همایش و جشنواره انجام می‌شود خیلی خوب است باید جشنواره بازی‌های بومی محلی در شهرستان راه‌اندازی شود. هم پیوند اجتماعی را زیاد می‌کند هم نشاط‌آور است .


به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ی شما نمازگزاران محترم را به رعایت و تقویت تقوای الهی دعوت می‌کنم. اهل تقوا نسبت به علم و به دست آوردن دانش حریص هستند. مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حکمت ۱۹۶ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: هر ظرفى بدانچه در درون آن قرار مى‏دهند پر مى‏شود، جز ظرف دانش که از آن وسعت مى‏یابد. معنای روایت روشن است.
 

وی افزود: شما به همین ظروفی که در اختیاردارید توجه کنید می‌بینید که حجم مشخصی دارند و به مقدار معینی که برسد پر می‌شوند؛ اما ظرف علم که همان نفس ناطقه انسان است این‌طور نیست، نیروى دریافت و به دست آوردن علوم در انسان‌ها نامتناهى است. وقتی کسی دانش به دست آورد همین مقدمه علوم دیگر می‌شود و دائماً ظرفیت بیشتری پیدا می‌کند؛ و قوه عاقله نیروی بیشتری پیدا می‌کند. خدای تعالی برای دل ما ظرفیت بیشتری جهت دریافت معارف قرار دهد.
 
امام‌جمعه فارسان به‌روز جهاد کشاورزی و تشکیل جهاد سازندگی اشاره داشت و بیان داشت: امروز روز جهاد کشاورزی است و البته روز تشكیل جهاد سازندگی به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) در یک چشم‌انداز کلی، در تمام دنیا دولت‌ها متولی امنیت غذایی هستند. قانون اساسی کشورها، امنیت غذایی را از وظایف دولت‌ها می‌دانند که باید تأمین کنند. در فضای امروز جهانی، بخصوص بعد از جنگ اُکراین همه کشورها در سیاست‌های خودشان نسبت به امنیت غذایی (صادرات، واردات و ذخیره‌سازی) تجدیدنظر جدی دارند.
 
وی تصریح کرد: دنیا نشان داده است که در سال‌های گذشته بحث غذا، خودش را از سطح امنیت غذایی به قدرت غذایی رساند و کشورها خودشان را به سمت اقتدار غذایی رساندند؛ یعنی امروزه غذا مانند یک اسلحه و ابزار قدرت شده است. لذا همین‌طور که کشورها به دنبال این بودند که اقتدار نظامی به دست بیاورند به دنبال این هم رفتند که اقتدار غذایی نیز به دست بیاورند.
 
ملک پور اظهار داشت: با توجه به اینکه این استان غالباً کشاورزی است، سال‌های قبل آب فراوان و خاک حاصل خیز داشت. البته امروز باید همه تلاش کنیم تا مشکلات این‌چنینی را حل کنیم باوجود این‌همه جوان تحصیل‌کرده نباید کارها روی زمین بماند خیلی راحت می‌شود همین دیروز بازدیدی از یک طرح کشاورزی داشتیم چند جوان سرحال باکار و تلاش کاری ارزشمند انجام داده بودند مسئولین محترم فضایی را فراهم کنند تا مناطقی که امکان آن هست مثلاً زمین باشد و تعدادی از جوانان آماده کار کشاورزی با مدیریت صحیح و علمی مشغول شوند. یا در بخش صنایع تبدیلی که به‌راحتی می‌توان در شهرستان کارهای اساسی انجام داد و عزیزان را به کار گرفت و در پیشرفت شهرستان هم مؤثر بود در این موردبحث و صحبت زیاد است این را عرض کردم تا اهمیت کار جهاد کشاورزی مشخص شود و ان شاالله در این مسیر باقوت بیشتر حرکت کنیم.
 
امام‌جمعه فارسان به تعطیلی مدارس و روزهای تابستان اشاره هم داشت و گفت: به‌روزهای تابستان و تعطیلی همه مدارس نزدیک می‌شویم بعضی کارهایی که به‌صورت همایش و جشنواره انجام می‌شود خیلی خوب است اما حتماً و حتماً باید شئونات در آن‌ها رعایت شود. داشتن پیوست‌های دینی و فرهنگی برای همین کارهای فرهنگی هم لازم است و باید این پیوست‌ها تقویت شود.
 
وی افزود: یکی از کارهایی که گفتم انجام شود از شهردار و شورای محترم شهر ورزش و جوانان سپاه و اداره ارشاد می‌خواهیم روی این مسائل وقت بگذارند این است که جشنواره بازی‌های محلی در شهرستان راه بیندازید؛ یعنی در شهرستان مثلاً بیایید جشنواره هفت‌سنگ درست کنید، جشنواره بازی‌های مختلف مثل بازی‌های فوتبال مسابقات حذفی درست کنید. این محله با آن محله مسابقه بدهند. این‌ها خوب است که انجام شود. هم پیوند اجتماعی را زیاد می‌کند هم نشاط‌آور است
 
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در مطلب آخر بیان کرد: این روزها اخباری منتشر می‌شود که ياوه‌گويي جديدی نفتالي بنت برعليه ايران داشته و گفته ما دکترین اختاپوس را به اجرا گذاشته‌ایم و دیگر با شاخک‌ها، با گروه‌های نیابتی ایران بازی نمی‌کنیم. ما معادله جدیدی را تدوین کرده‌ایم و سر اختاپوس را هدف می‌گیریم.
 
وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها و به‌تبع آن آمریکا و اروپایی‌ها به‌شدت بر این باورند که جریان مقاومت در غرب آسیا مانند یک هشت‌پا است که رأس آن در تهران قرار دارد و پاها و شاخک‌های آن در کشورها و گروه‌های هم‌پیمان ایران قرار دارد. این‌ها معتقدند ما در طول این سال‌ها اشتباه کردیم که به قلع‌وقمع جریان مقاومت در سوریه و عراق و لبنان پرداختیم و صدها میلیارد دلار هزینه دادیم و کمتر نتیجه گرفتیم.
 
وی اظهار داشت: در کمتر از یک سال از اجرای راهبرد «مرگ با هزاران جراحت»، سخن گفتن از یک راهبرد جدید موسوم به «هدف قرار دادن سر هشت‌پا» به معنای شکست راهبرد اول است. بررسی حوادث یک سال گذشته نشان می‌دهد که میزان جراحتی که اسرائیل در خاک خود متحمل شده به‌مراتب بیشتر از جراحت‌هایی است که به ایران وارد کرده است؛ یعنی اسرائیل در پیاده‌سازی راهبرد هزاران جراحت نه‌تنها موفق نبوده بلکه این راهبرد بالعکس منجر به جراحت‌های عمیق به خود او شده است. عربستان و اسرائیل و آمریکا با خفتی که دیدند دیگر توان مقابله با جبهه مقاومت را ندارند و هرچه هم که توطئه کنند جز شکست چیزی نصیبشان نمی‌شود‌ آن ضرباهنگ کم شدن از ۲۵ سال الان به اوج خودش رسیده است و آرام‌آرام به نتیجه نزدیک خواهیم شد.

انتهای پیام/590پ


کد مطلب: 50960

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50960/جشنواره-بازی-های-بومی-محلی-شهرستان-راه-اندازی-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir