کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه شهرکرد:

واحدهای فناور دانشگاه شهرکرد بی‌سرپناهند و مرکز رشد در اختیار استانداری است

25 خرداد 1401 ساعت 11:15

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: مدتی مرکز رشد دانشگاه تحت عنوان دانشگاه علمی-کاربردی استانداری مورد استفاده قرار گرفت اما از آنجایی که در دولت قبل غیرفعال شد انتظار می‌رود این ساختمان جهت استقرار واحدهای فناور به دانشگاه برگشت داده شود.


یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بعد از دو سال زندگی دانشجویان در فضای مجازی سبب شده محیط دانشگاه از نظر فرهنگی و اجتماعی با دوران پیش از شیوع کرونا متفاوت باشد.
 
وی راه‌اندازی جریان‌های مطالباتی در زمینه جهاد تبین را مهم‌ترین رویکرد دانشگاه شهرکرد عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون پنج جلسه با این مذمون با محوریت دانشجویان علوم سیاسی و فعالان فرهنگی برگزار شده است.
 
پیرعلی با اشاره به اینکه شعار سال تاکید بر تولید و اشتغال با محوریت دانشگاه و بر پایه دانش دارد ادامه داد: تولید بر پایه دانش می‌تواند یک بازار رقابتی ایجاد و اشتغال دائمی فراهم سازد.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد یادآور شد: روزی فعالیت‌هایی که در مرکز رشد دانشگاه صورت می‌گرفت مایه افتخار بود اما مدتی این مرکز تحت عنوان دانشگاه علمی-کاربردی استانداری مورد استفاده قرار گرفت و از آنجایی که در دولت قبل غیرفعال شد انتظار می‌رود این ساختمان جهت استقرار واحدهای فناور به دانشگاه برگشت داده شود.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه "نان" یا سامانه "نظام ایده‌ها و نیازها" بیان داشت: این سامانه سراسری است و تمامی نیازهای بخش صنعت و کشاورزی در آن باید ثبت شود، اما متاسفانه در چهارمحال و بختیاری فقط یک مورد به ثبت رسیده است.
 
پیرعلی دانشگاه را موتور محرک جامعه عنوان و بیان داشت: دانشگاه شهرکرد وضعیت مطلوبی در تولید مقالات و مباحث علمی دارا است اما باید تلاش شود این مقالات به سمت تولید پیش روند.
 
رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به لزوم پیگیری جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه بیان داشت: درحال حاضر ۱۶ دانشجو از افغانستان در دانشگاه شهرکرد مشغول تحصیل هستند و برای  جذب دانشجویانی از عراق، لبنان، سوریه و... پیگیر هستیم، چراکه این موضوع می‌تواتد تاثیر بسیاری بر رشد رتبه علمی دانشگاه شهرکرد در کشور داشته باشد.
 
وی از فعالیت ۴۰۰ عضو هیات علمی و تحصیل ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه شهرکرد خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۶۰ درصد بومی استان بوده و مابقی نیز از دانشجویان غیربومی هستند، درصد دانشجویان دختر نیز از دانشجویان پسر بیشتر است.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 50948

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50948/واحدهای-فناور-دانشگاه-شهرکرد-بی-سرپناهند-مرکز-رشد-اختیار-استانداری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir