کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری:

روحانیت در دفاع مقدس صحنه های عظیم معنوی را رقم زدند/تقدیم ۱۴۹ شهید روحانی به انقلاب اسلامی ایران

30 ارديبهشت 1401 ساعت 13:55

سید امان الله حسینی صدر گفت: حضور روحانیون بنا به فرموده امام خمینی، در همه عرصه ها مشهود است و این حضور باعث می شد که پیش رو باشیم، در دفاع مقدس هم این روحانیت بود که صحنه های عظیم معنوی را رقم زد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدر نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهار محال و بختیاری در پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: روحانیت همواره در خط مقدم قرار داشته و شهدای بسیاری از این قشر تقدیم ایران و انقلاب شده است. 

 
وی تصریح کرد: شهدا در عرصه های مختلف شخصیت های برجسته و انسان های مطرحی هستند که باید به مردم معرفی شوند. 
 
حسینی صدر با اشاره به سرکشی از چهار هزار خانواده شهید در سراسر کشور در یک ماه اخیر تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری تنها۸۱ شهید روحانی داریم که این آمار نسبت به اقشار مختلف دیگر بسیار زیاد است. 
 
وی بیان داشت: در یک ماه گذشته به تبع کشور با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار چهارمحال و بختیاری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم، نواحی و فرمانداران، مسئولان حوزه علمیه و... به همه خانواده شهدا در این استان سرکشی شد. 
 
حسینی صدر عنوان کرد: شهدای روحانی دارای چند خصیصه در زندگی بودند که از جمله آن می توان به اخلاص در عمل، صله رحم و دیگر سجایای اخلاقی، فردی، سلوک معنوی، احترام به دیگران، کمک به نیازمندان، روحیه جهاد طلبی و آمادگی برای حضور در صحنه های خطر اشاره کرد. 
 
وی خاطر نشان کرد: در دفاع از حرم یکی از شهدای شاخص روحانی اهل چهارمحال و بختیاری شهید قلی زاده از جامعه عشایری است. 
 
حسینی صدر با اشاره به برگزاری کنگره ملی چهار هزار شهید روحانی در استان قم بیان داشت: سه هزار ۷۳۳ شهید روحانی شیعه و ۱۴۹ شهید روحانی در دفاع مقدس داریم و این یعنی همه اندیشه های مختلف اسلامی در دفاع از اسلام حضور دارند. 
 
وی ادامه داد: ۱۱۱ شهید ترور، ۳۸ شهید مدافع حرم و ۴۸ شهید غیر ایرانی در خاک ایران مدفون هستند، در حال حاضر ۱٠٠ نفر از شهدای روحانی مفقود الاثر هستند، در دفاع مقدس و صحنه های مختلف و مسئولیت مختلف روحانیون حضور دارند و جان خود را فدای اسلام کردند.
 
حسینی صدر تشریح کرد: رهبر انقلاب در دوران دفاع مقدس با وجود خیانت های بنی صدر در همه صحنه ها حاضر بودند، دفاع میکردند و تدابیر نظامی و جنگی انجام می دادند. 
 
وی اذعان داشت: حضور روحانیون بنا به فرموده امام خمینی، در همه عرصه ها مشهود است و این حضور باعث می شد که پیش رو باشیم، در دفاع مقدس هم این روحانیت بود که صحنه های عظیم معنوی را رقم زد. 
 
حسینی صدر گفت: ترویج اخلاق دینی در جامعه، پشتیبانی از جهاد و شهادت، حفظ نیروها در دفاع مقدس، سازماندهی نیروها بعد از عملیات و هدایت این نیروها بر عهده روحانیت بود. 
 
وی با بیان اینکه حوزه های علمیه، ولایت مداری را و سایر جامعه آموزش می دهد اظهار کرد: روحانیون وظیفه تشویق مردم در حمایت از انقلاب، جمع آوری کمک های مردمی، بسیج مردمی برای حضور در دفاع مقدس، روشنگری و بصیرت افزایی را نیز به همراه داشتند. 
 
حسینی صدر در پایان تاکید کرد: جامعه روحانیت در استان چهارمحال و بختیاری همچون دیگر نقاط کشور و در عرصه های مختلف در خدمت مردم این استان هستند. 
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 50745

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50745/روحانیت-دفاع-مقدس-صحنه-های-عظیم-معنوی-رقم-زدند-تقدیم-۱۴۹-شهید-روحانی-انقلاب-اسلامی-ایران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir