کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

کاهش مصرف گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری/عدم مصرف، کاهش جوجه‌ریزی و کمبود را به دنبال دارد

28 ارديبهشت 1401 ساعت 21:03

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:  اینکه مردم مرغ نخرند باعث می‌شود تا جوجه‌ریزی صورت نگیرد، این مسئله باعث می‌شود تا چند هفته آینده مرغ در بازار وجود نخواهد داشت.


به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدکاظم منزوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: بزرگ ترین اقدام دولت اصلاح اقتصادی با هدفمندی یارانه ها بود. 

 
وی افزود: با شروع دولت سیزدهم هدفمندی یارانه ها با اصلاح قیمت گاز آغاز شد، همچنین اصلاح قیمت آب و برق نیز با استفاده از الگو انجام شد و بعد از آن نیز اصلاح نظام پرداخت یارانه ها با آزادسازی قیمت ۹ قلم کالا ادامه پیدا کرد. 
 
منزوی عنوان کرد: خلق پول باعث شده بود تا میزان بسیار زیادی نقدینگی در دست تنها عده ای از مردم وجود داشته باشد، همچنین به علت ارزان بودن کالاها به دلیل پرداخت یارانه، خروج اقلام از کشور به میزان بسیار زیاد صورت می گرفت. 
 
وی با اشاره به اینکه تامین، فروش و تقاضای کالا با توجه به افزایش قیمت بسیار سخت انجام می شود، خاطرنشان کرد: دو روز است که بازار مرغ و روغن دریافت نمی کند و به عبارت دیگر با قهر بازار مواجه شده ایم. 
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: چیزی حدود ۹ هزار خانوار در استان به عدم دریافت یارانه یا کم بودن میزان آن معترض هستند. 
 
منزوی بیان کرد: هنوز ابعاد هدفمندی یارانه ها در ایران و جهان به صورت صحیح برای مردم بیان نشده است. 
 
وی تاکید کرد: گندم قاچاق می شود و به جای آن دلار و ریال دریافت می‌کنند، دولت به این مهم رسیده است که قیمت دلار باید تثبیت شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: درست است که مردم درخصوص طرح اصلاح قیمت‌ها قانع نشدند اما فرصتی برای این کار باقی نمانده بود و به جایی رسیده بودیم که ذخیره گندم کشور به دلیل قاچاق کالا به کشورهای همسایه عراق و افغانستان از یک ماه به ۱۵ روز رسید.
 
منزوی تصریح کرد: اینکه مردم مرغ نخرند باعث می‌شود تا جوجه‌ریزی صورت نگیرد، این مسئله باعث می‌شود تا چند هفته آینده مرغ در بازار وجود نخواهد داشت.
 
وی اظهار داشت: فرهنگ مردم برای نخریدن خوب است اما این فرهنگ باید برای همه اقلام باشد اگر صرفا مرغ خریداری نشود تنها مرغدار است که ضرر می‌کند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مصرف مرغ این استان روزه ۸۰ تن بوده ولی الان این میزان به ۲۵ تن رسیده است، همچنین بازاریان و اصناف به دلیل گرانی روغن و یک پیام در فضای مجازی روغن نمی‌خرند و مردم سردرگم شده‌اند.
 
منزوی ادامه داد: نمی‌توان پیش‌بینی کرد بازار کی به حالت عادی خود بازمی‌گردد، انتظار می‌رفت این وضعیت تا یه هفته برطرف شود.
 
وی عنوان کرد: سبک پرداخت یارانه در ماه‌های آینده تغییر خواهد کرد، دولت با پرداخت یارانه نقدی موافق نیست و به دنبال پرداخت یارانه از طریق کالابرگ است.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 50736

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50736/کاهش-مصرف-گوشت-مرغ-چهارمحال-بختیاری-عدم-جوجه-ریزی-کمبود-دنبال

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir