کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای اسلامی شهرکرد:

معرفی شهدا را تنها به زادگاهشان محدود نکنیم /شهدای چهارمحال و بختیاری در سطح ملی معرفی شوند

28 ارديبهشت 1401 ساعت 11:34

محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: معرفی شهدا را تنها به زادگاهشان محدود نکنیم چراکه شهدای استان در سطح ملی باید شناخته شوند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی سوم خرداد با بیان اینکه رزمندگانی که در فتح خرمشهر حضور داشتند افرادی بودند که تاریخ را ساختند و باید گرامی داشته شوند، اظهارداشت: باید نام و یاد شهدا زنده نگه داشته شود و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس تکریم و تجلیل شوند.

وی ضمن انتقاد به عدم توجه مسئولان به ناحیه غرب شهرکرد افزود: در ناحیه غرب علاوه‌بر اینکه به ساکنین در این ناحیه توجهی نمی‌شود متأسفانه به گلزار شهدا هم توجهی نشده و در مناسبت‌های مختلف هیچ گونه برنامه‌ای در گلزار شهداء برگزار نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: باید برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم صورت پذیرد تا در مراسمات و مناسبت‌های مختلف غبارروبی گلزار شهداء اشکفتک، مهدیه و چالش‌تُر با حضور مسئولان برگزار شود.

بیاتی ادامه داد: زیرساخت‌ها و مشکلات گلزار شهداء ناحیه غرب رفع شود و معرفی شهدا را تنها به زادگاهشان محدود نکنیم چراکه شهدای استان در سطح ملی باید شناخته شوند.

ساماندهی گلزار شهدا نیازمند مشارکت همگانی دستگاه‌ها است

عبدالصادق نجفی سرپرست شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: در زمان جنگ رزمندگان هیچ توجهی به قومیت و نژاد و زبان نداشتند و تنها هدفشان حفظ و دفاع از خاک وطن بوده بنابراین باید برای معرفی سرداران شهید، شهدا و جانبازان استان تلاش و در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی گفت: در راستای نصب تابلو و تصاویر شهدا و ساماندهی گلزار شهدا می‌طلبد بنیاد شهید و امور ایثارگران طرح‌های مورد نیاز خود را آماده‌سازی کنند و دستگاه‌های متولی ازجمله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه پاسدارن، شهرداری و... برای نصب تابلو و ساماندهی گلزار شهدا به سهم خود اقداماتی را انجام دهند.

سرپرست شهرداری شهرکرد با بیان اینکه تاکنون اکثر معابر و میادین شهر به نام شهدا نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی دارد در ادامه نامگذاری‌ها از اسامی شهدا استفاده کند که در این راستا می‌طلبد بنیاد شهید و امور ایثارگران پیشنهادات خود را ارائه کند.

گلزار شهداء چالش‌تر در خور و شأن خانواده شهداء نیست

اسماعیل عسگری سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در ادامه جلسه بیان کرد: در راستای ساماندهی گلزار شهدای شهرکرد طرحی آماده شد اما متاسفانه چندسالی است که معطل مانده بنابراین می‌طلبد در راستای اجرای این طرح و نصب تابلو شهدا که 400 میلیون تومان برای مرحله اول پیش بینی شده است اقدامات لازم از سوی شهرداری صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه گلزار شهداء ناحیه غرب نیازمند توجه جدی است، گفت: گلزار شهداء اشکفتک و مهدیه توسط هیئت امنا رسیدگی و ساماندهی شده است اما گلزار شهداء چالش‌تر در خور و شأن خانواده شهداء نمی‌باشد.

عسگری تصریح کرد: همکاری لازم را با شهرداری در راستای ساماندهی گلزار شهداء و نصب تابلو سرداران و شهدا خواهیم داشت تا بتوانیم بخشی از مطالبات خانواده شهداء را پاسخ دهیم.

در پایان جلسه مقرر شد برای کنگره شهدای عشایر قریب به هزار جلد کتاب چاپ و در کنگره توزیع شود که بخشی از هزینه این اقدام فرهنگی توسط شهرداری پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 50732

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50732/معرفی-شهدا-تنها-زادگاهشان-محدود-نکنیم-شهدای-چهارمحال-بختیاری-سطح-ملی-شوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir