کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک متخصص مغز و اعصاب:

هر لرزشی پارکینسون نیست/ تحلیل مغز، اختلالات خودایمنی و عوامل ناشناخته از علل مهم در بیماری پارکینسون

26 ارديبهشت 1401 ساعت 11:45

متخصص مغز و اعصاب گفت: خوشبختانه بیماری پارکینسون شیوع بسیار کمی دارد و این بیماری ارثی هم نیست و مردم باید این موضوع را مدنظر داتشه باشند که هر لرزشی پارکینسون نیست.


نیکبخت متخصص مغز و اعصاب در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در بیماری پارکینسون بسته به اینکه لرزش‌ها و سفتی و سختی در حرکات یا تغییرات در تن صدا یا سرعت حرکت بیمار چگونه باشد و شدت آن تا چه حد است درمان‌پذیری متفاوت است.
 
وی با بیان اینکهدر مغز واسطه‌های شیمیایی توسط سلول‌های عصبی برای ایجاد دستورهای حرکتی در مغز است تصریح کرد: این واسطه‌ها حرکات اضافی را از سیستم حرکتی مهار می‌کنند، که در افراد پارکینسونی به دلایلی چون ضربه، اختلالات خاصی چون خودایمنی یا علل ناشناخته چون ویروس‌ها ترشح این مواد نگهدارنده متوقف شده یا با اختلال مواجه می‌شود از همین‌رو این حرکات اضافه ایجاد می‌شود.
 
نیکبخت بیان داشت: یک دسته از افراد با یک روند تحلیل‌برنده و کوچک شدن مغز ازجمله این سلول‌های ترشح‌کننده واسطه‌های شیمیایی، مواجه می‌شوند که در این صورت حجم مواد موردنظر کم شده و اختلال رخ می‌دهد، اما پزشک با درمان دارویی این کمبود را جبران می‌کند.
 
این متخصص مغز و اعصاب اضافه کرد: باتوجه به اینکه پارکینسون جزء بیماری‌های تحلیل‌برنده مغز است، مانند همه اعضای بدن که دچار تحلیل می‌شوند مغز هم ضعیف شده و در نتیجه بیماری شعله‌ور می‌شود و خود را نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه بیماری پارکینسون شیوع بسیار کمی دارد، این بیماری ارثی هم نیست و مردم باید این موضوع را مدنظر داتشه باشند که هر لرزشی پارکینسون نیست.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 50719

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50719/لرزشی-پارکینسون-نیست-تحلیل-مغز-اختلالات-خودایمنی-عوامل-ناشناخته-علل-مهم-بیماری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir