کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولیایی مطرح کرد: پس از محرومیت عزیزی خادم؛ 2 راه حل پیش‌روی فدراسیون فوتبال

26 ارديبهشت 1401 ساعت 9:48

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: با محرومیت عزیزی خادم دو راه پیش‌روی فدراسیون فوتبال قرار دارد یا تعیین سرپرست جدید یا تشکیل کمیته انتقالی.


به گزارش جهانبین نیوز؛ کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد محرومیت دو ساله عزیزی خادم از کمیته اخلاق اظهار داشت: نمی‌دانم آیا باید این مسئله را از نظر حقوقی بررسی کرد یا که خیر؛ اما نباید خیلی آن را بزرگ کنیم تا فیفا حساس شود. هرچند اصول اخلاقی حکم می‌کند وقتی اتهاماتی به یک فرد زده می‌شود فرصت دفاع به او بدهیم. اکنون از نظر اساسنامه، کمیته اخلاق و انضباطی موجودیتش زیر سؤال است زیرا اعضای این کمیته‌ها منتخب مجمع نیستند، کمیته اخلاق باید ابتدا مشکل خودش را حل کند.

وی افزود: از نظر اصول اخلاقی و انسانی وقتی به فردی اتهامی زده شود باید به او فرصت دفاع داد در غیر این صورت این مسئله با روح آزادگی مغایر است.

مدیرعامل اسبق استقلال در مورد اینکه چقدر احتمال دارد این محرومیت باعث تعلیق فدراسیون فوتبال کشور شود، عنوان کرد: اکنون فدراسیون ما راه خوبی را در پیش نگرفته است. اعضای مجمع خواهان تعلیق و استیضاح چهار عضو دیگر هیأت رئیسه هستند و اگر چنین شرایطی رخ بدهد اعضای هیأت رئیسه از اکثریت خواهند افتاد و باید دبیرکل پیگیر امور فدراسیون شود و مجمع فوق‌العاده و انتخاباتی برگزار کند آن هم در حالی که ما در سال جام جهانی هستیم و این حضور خوب در جام جهانی را با این شرایط به کام مردم تلخ می‌کنیم در حالیکه باید اجازه بدهیم از صعود به جام جهانی بهره‌برداری کنیم و حداقل بهره‌برداری این است که شادی و نشاط در جامعه ایجاد شود. شرایط کنونی فدراسیون فوتبال برای من قابل هضم نیست.

اولیایی تأکید کرد: هیأت رئیسه باید اقتدار نشان می‌داد اما اکنون شرایط به نفع فوتبال نیست و نباید به خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش کشید. این شرایط که همه در فدراسیون علیه همدیگر شمشیر می‌کشیدند اصلاً شرایط مناسبی نیست. این چه فرهنگی است که ما می‌خواهیم از دموکراسی یک چیز مضمحل درست کنیم. 

وی عنوان کرد: استفاده از تعلیق به آن معنا  درست نیست اما وقتی دو نفر از فیفا و دو نفر از AFC در مجمع عمومی حضور دارند در آن صورت ممکن است فدراسیون فوتبال به سمت کمیته انتقالی برود. در گذشته هم یک بار کمیته انتقالی برای فوتبال ما درست شده است. بنابراین در 10 خردادماه در مجمع عمومی دو راه پیش‌روی فوتبال ما است اول اینکه براساس اساسنامه فدراسیون دبیرکل متصدی امور شود و مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل بدهد و دوم اینکه یک کمیته انتقالی از سوی فیفا تشکیل شود. به هر حال به نظرم عده‌ای پشت این کار هستند که دانسته یا ندانسته فوتبال ما را به این سمت سوق می‌دهند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 50712

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50712/اولیایی-مطرح-محرومیت-عزیزی-خادم-2-راه-حل-پیش-روی-فدراسیون-فوتبال

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir