کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هر اسپانسری که می‌گیریم، خرجِ اردوها و اعزام‌های‌مان می‌شود؛

مهدی‌پور: با این وضعیت مالی، خانه بوکس احداث نخواهد شد/ با تمرکز و حمایت می‌توان به مدال جهانی و المپیک هم رسید

26 ارديبهشت 1401 ساعت 9:16

مربی بوکس کشورمان گفت: اگر نگاه بودجه‌ای از سوی وزارت ورزش و کمیته المپیک تغییر کند و تمرکز کادرفنی روی مدال‌آوری باشد؛ نه‌تنها به مدال بازی‌های آسیایی بلکه به مدال جهانی و المپیک می‌رسیم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ رضا مهدی‌پور، پیشکسوت و مربی بوکس کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا پیرامون اردوهای تیم ملی اظهار داشت: با ازبکستان که قدرت اول بوکس دنیاست و همیشه با روسیه در تقابل جهانی و المپیکی بوده، اردوی مشترکی برگزار شد. هم‌چنین تقابل با ارمنستان و آذربایجان هم که از قدرت‌های جهانی هستند، در دستورکار قرار گرفته.
 
وی در ادامه بیان داشت: تاجیکستان هم که طی چند سال اخیر روند بسیار خوب و روبه‌رشدی داشته، حریف جدید بوکس ماست. مشکل اصلی در سنوات گذشته، این بوده که بدون اردوهای تدارکاتی و مشترک به تورنمنت‌ها اعزام داشتیم و این باعث می‌شد تا رویداد از دست برود.
 
مهدی‌پور در همین باره عنوان داشت: برای موفقیت در میادین بزرگ به اعزام و تدارکات مناسب نیاز داریم؛ اگر این اردوها نباشد، قطعات پازل موفقیت گم می‌شوند. البته که دیگر کشورهایی مثل سوریه و عراق در سطح بوکس ما نیستند و بوکس ایران راهش را تا حد زیادی پیدا کرده.
 
این مربی پایه بوکس تأکید داشت: به مبارزه با قدرت‌های اول دنیا در اردوهای مشترک نیاز داریم، نه با آن کشورها. اردو با چنان کشورهایی برای ما عقب‌گرد می‌شود و برای آن‌ها فقط سود دارد. خودمان را با مدال‌های مهم جهانی و آسیایی پیدا کرده‌ایم و دیگر بوکس گذشته نیستیم. البته همه در حال رشد هستند و کسی رو به پشت نیست.
 
او در این رابطه اذعان داشت: تیم‌های رده پایه قبلاً با اردو و تدارکات تنها یک برنز می‌گرفتند اما پیش آمده که بدون اردو و اعزام، به موفقیت برسیم. البته بدون اردو با کشورهای صاحب‌نام و موفق نمی‌شود به موفقیت رسید. نگاه تغییر کرده و الان به تیم‌های پایه اهمیت می‌دهند و این رده‌ها به بزرگ‌سالان متصل شده‌اند که پیش از این اصلاً چنین مسئله‌ای وجود نداشت.
 
مهدی‌پور تصریح داشت: بوکس پس از انتخابات ریاست کمی به حاشیه کشیده شد که با تدابیر کادرهای فنی باید بر این حواشی غلبه شود تا بتوان با تمرکز بر رویدادهای آتی، به موفقیت رسید. معتقدم اگر نگاه بودجه‌ای از سوی وزارت ورزش و کمیته المپیک تغییر کند و تمرکز کادرفنی روی مدال‌آوری باشد؛ نه‌تنها به مدال بازی‌های آسیایی بلکه به مدال جهانی و المپیک می‌رسیم.
 
پیشکسوت بوکس ایران در ادامه خاطرنشان داشت: وضعیت خانه بوکس در دوره ناطق‌نوری هم همین بوده و در زمان حسین ثوری هم اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ چون بودجه ما پائین است و خرج برگزاری مسابقات قهرمانی کشور هم نیست. هر اسپانسری که می‌گیریم، خرجِ اردوها و اعزام‌های‌مان می‌شود و هزینه‌ها خیلی بالاست.
 
وی در پایان گفت: بودجه کشتی ۶ برابر ماست و نیاز خاصی هم به اسپانسر ندارد اما ما باید اسپانسر بگیریم تا اعزام کنیم. وزارت و کمیته باید دست‌مان را بگیرند و خانه بوکس را احداث کنند، وگرنه این رویه ادامه خواهد داشت. البته باید دید صداوسیما بهتر باشد تا اسپانسرها رغبت کنند. 
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 50707

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50707/مهدی-پور-این-وضعیت-مالی-خانه-بوکس-احداث-نخواهد-تمرکز-حمایت-می-توان-مدال-جهانی-المپیک-هم-رسید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir