کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی:

تعیین تکلیف طرح فولاد متالوژی آسیا بعد از 15 سال

24 ارديبهشت 1401 ساعت 13:23

احمد راستینه، نماینده مردم شریف شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت:شرکت فولاد متالوژی آسیا با پیگیری های مستمر، جلسات مختلف با مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذار و بانک عامل ( صنعت و معدن ) برای تعیین تکلیف *پروژه فرمنگنز بن* برگزار و پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی، تعیین تکلیف شد .


به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد راستینه، نماینده مردم شریف شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت فولاد متالوژی آسیا با پیگیری های مستمر، جلسات مختلف با مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذار و بانک عامل ( صنعت و معدن ) برای تعیین تکلیف *پروژه فرمنگنز بن* برگزار و پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی، تعیین تکلیف شد .

وی تصریح کرد: شرکت صنایع متالوژی آسیا واقع در *شهرک صنعتی بن* یکی از طرح های دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰%  می باشد که حدود ۱۵ سال از کلنگ زنی و اخذ مجوزات این طرح می گذرد. 

راستینه بیان داشت:  این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت بانک صنعت و معدن در زمینی به مساحت چهل هزار مترمربع و سرمایه گذاری حدود ۱۳ میلیون یورو و اشتغال ۹۰ نفر ( در زمان بهره برداری )، یکی از طرح های صنعتی بود که به واسطه اشتغال بالا چشم امید جوانان و تحصیل کرده های متخصص شهرستان بن به طرح های اینچنین می باشد. 

وی عنوان کرد: این طرح از سال ۱۳۸۶ و با اخذ مجوزات از دستگاه های متولی، شروع به کار نموده بود اما با گذشت حدود ۱۵ سال از طرح مذکور هیچگونه اقدامی از طرف سرمایه گذار مبنی بر تعیین تکلیف آن انجام نمی شد. لذا این موضوع سبب نارضایتی مردم شهرستان گردید که با پیگیری های مستمر مقرر شد، مدیران شرکت صنایع متالورژی آسیا نسبت به تامین مبلغ ۲۵ درصد سهم الشرکه از مبلغ پیش بینی هزینه های پروژه توسط سرمایه گذار تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ اقدام و به حساب شرکت نزد بانک صنعت و معدن واریز نمایند. 

راستینه خاطر نشان کرد: همچنین بانک صنعت و معدن نسبت به بررسی کارشناسی پرونده اعتباری آن شرکت اقدام و پس از به روز رسانی هزینه ها همکاری لازم را در جهت تامین تسهیلات تکمیلی انجام و در یک برنامه زمانبندی در راه اندازی پروژه فوق الذکر اقدام نماید. 

وی بیان داشت: در غیر این صورت بانک صنعت و معدن در اسرع وقت نسبت به انجام مراحل قانونی جذب سرمایه گذار جدید یا سایر اقدامات قانونی جهت تعیین تکلیف وضعیت طرح اقدام و با قید فوریت با انجام ضوابط و مقررات بانک برای راه اندازی پروژه اقدام نمایند. 

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 50690

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50690/تعیین-تکلیف-طرح-فولاد-متالوژی-آسیا-بعد-15-سال

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir