کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام:

رفع ابهام از فضای فعلی جامعه از مصادیق جهاد تبیین است

23 ارديبهشت 1401 ساعت 16:25

همانگونه که تبیینگری یک فرد در بین قوم یونس(ع) باعث نجات آنها از عذاب الهی شد، امروز هم یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین عرصه رفع ابهام و برملا کردن فتنه‌ها از وضعیت فعلی جامعه است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های اول نماز جمعه امروز شهرکرد، بعد از حمد و سپاس خدا و صلوات به اولیای الهی و توصیه به تقوای الهی، در تفسیر آیه 12 سوره ابراهیم، دو وظیفه توفیق‌یافتگان به هدایت در راه حق را «توکل به خداوند» و «صبر در اذیت و آزار دشمنان» برشمرد.
 وی دل بستن به صاحبان قدرت و ثروت و همچنین کوتاه آمدن در مقابل تهدید دشمن را خلاف ایمان و آبادی دنیا و آخرت و رستگاری مؤمنان را در گرو انجام این دو وظیفه دانست.

امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های دوم نماز جمعه شهرکرد، بعد از حمد الهی و صلوات به پیامبر خاتم(ص) و اهلبیت ایشان(ع) و توصیه به تقوای الهی، با یادآوری روز تاریخی لغو قانون تحقیرکننده‌ی کاپیتولاسیون، کوتاه شدن دست مستکبرین از کشور و عزتمند کردن ملت ایران را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، پاسداشت زبان فارسی را امری مهم عنوان کرد وضمن تقدیر از شروع یک حرکت خوب در این زمینه، همگان را به پاسداشت زبان فارسی دعوت کرد.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه ضمن یادآوری 25 اردیبهشت روز جهانی خانواده، تشکیل خانواده و پرورش انسان را اساس خلقت و در راستای تحقق اهداف خلقت عنوان نمود و نسبت به هجوم فرهنگ بیگانه و مبتذل به خانواده‌ها ابراز نگرانی کرد.

وی با اشاره به تعویق سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری، ابراز امیدواری کرد که مردم استان بزودی از برکات این سفر بهره‌مند شوند.

نکونام اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها یک جراحی مهم و لازم اقتصادی دانست و قانون مجلس و وعده رئیس جمهور در مورد توزیع عادلانه ثروت و همچنین ضرورت هدفمندی یارانه ها را سه عامل جسارت دولت در اجرای این قانون دانست و کمک و همراهی مردم در مشکلات مقطعی اجرای این قانون را ضروری خواند.

وی با اشاره به اینکه مردم اهل فهم و بصیرت هستند، اطلاع رسانی کامل در مورد ابعاد، فواید و چشم انداز این مسأله را امری لازم دانست.

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از بعضی جریانهای سیاسی که چشم به بیگانه دوخته و برای رسیدن به اهداف خود کشور را با چالش مواجه می‌کنند، مراقبت نسبت به رفتارهای آنها را خواستار شد و وضع امروز کشور را محصول بی عملی این جریانها دانست که امروز طلبکارانه اذهان مردم را شبهه ایجاد میکنند.

وی با استناد به آیات قرآن و تبیینگری یک فرد در بین قوم یونس و نجات آنها از عذاب الهی، یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین را عرصه رفع ابهام و برملا کردن فتنه ها از وضعیت فعلی جامعه دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در پایان توفیق بهره‌مندی از بصیرت و خنثی شدن فتنه‌ها را از خداوند متعال خوستار شد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 50677

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50677/رفع-ابهام-فضای-فعلی-جامعه-مصادیق-جهاد-تبیین

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir