کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری؛

برگزاری کنگره ملی 10 هزار شهید عشایر فرصت بی نظیر برای استان

22 ارديبهشت 1401 ساعت 10:07

علی افضلی گفت: برگزاری این کنگره حقیقتا یک فرصت بی نظیر را برای استان ما بوجود آورده است.


به گزارش خبرگزاری جهانبین نیوز؛ علی افضلی جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری در جلسه هم اندیشی جانشینان کمیته های برگزاری کنگره ملی 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی استان ، اظهار کرد:برگزاری این کنگره حقیقتا یک فرصت بی نظیر را برای استان ما بوجود آورده است.

وی در این جلسه، برگزاری کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری را برگ زرینی در دفتر افتخارات این استان دانست و گفت: امید است با استفاده از انگیزه و پشتکار و تجربه با برگزاری این کنگره از فضای خیر و برکتی که به واسطه شهدای عشایری در استان ایجاد می شود نهایت استفاده بشود و ما میزبان خوبی برای جامعه عشایری کشور خصوصا شهدا و خانواده آنان باشیم.

شهدای عشایری ذخایر عالم بقا هستند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر نیز در این جلسه با بیان اینکه شهدا چراغ راهی برای رسیدن به صراط مستقیم هستند، تاکید کرد: همانطور که عشایر ذخایر انقلابند، شهدای عشایری نیز ذخایر عالم بقا شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: ملاک دین داری در آخر الزمان شهدا هستند و اگر ما مخلصانه در این صراط و راه مستقیم قرار بگیریم و شهدا را الگوی خود قرار دهیم راه را گم نمی کنیم.

وی روایتی را نقل کرد با این مضمون که؛ مردم در روزگاری می رسند که در آن از قرآن جز نشانی باقی نمی ماند و از اسلام جز نامی باقی نمی ماند، در آن روزگار ساختمان مساجد بسیار نو و زیباست اما از لحاظ هدایت و رستگاری ویران اند، سازندگان و تعمیرکنندگان مساجد بدترین مردم روی زمین اند و از آنان فتنه برپا می شود.

حسینی صدر افزود: شهدا در این دوره آخر الزمانی با تاسی به اهل بیت(علیهم السلام) نه تنها راه را گم نکردند، بلکه چراغ راهی برای دیگران هستند.

سرهنگ ایزدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان هم با اشاره به ظرفیت‌های خوب استان برای برگزاری این کنگره گفت: شب نخست برنامه شب شعر شهدا و شب دوم یادواره شهدای مدافع حرم عشایری اجرا می شود، تا به استقبال شب اصلی و اجلاسیه کنگره برویم.

ایزدی با بیان اینکه این کنگره به شکل رزمی، نمایشی و فرهنگی، ارزش های عشایر و شهدای عشایری را ترویج خواهد کرد، گفت: در راستای برگزاری این کنگره با شعار «ده هزار شهید ده هزار خدمت» اقدامات محرومیت زدایی و هزاران خدمت دیگر به اجرا در آمده است.

گفتنی است؛ جانشینان کمیته های برگزاری کنگره ملی 10 هزار شهید جامعه عشایری کشور در این نشست به بیان نقطه نظرات و ارائه گزارش اقدامات در راستای برگزاری کنگره پرداختند.

انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 50671

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50671/برگزاری-کنگره-ملی-10-هزار-شهید-عشایر-فرصت-بی-نظیر-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir