کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری/

کاهش رشد جمعیت، برای بسیاری از مردم ملموس نیست/ پیری جمعیت، مهم‌تر و خطرناک‌تر از کرونا

21 ارديبهشت 1401 ساعت 12:48

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش رشد جمعیت برای بسیاری ملموس نیست و زمانی که صحبت از افزایش نرخ باروری می‌شود برخی مشکلات اقتصادی را بهانه می‌کنند، در حالی که این موضوع از شرایط کرونا مهم‌تر و خطرناک‌تر است.


به گزارش جهانبین نیوز; علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان، مروجین و حامیان سلامت در استان، اظهار کرد: " سلامت ما، سلامت سیاره ما" شعار اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است، دلیل انتخاب این شعار تاثیرپذیری سلامت انسان‌ها از محیط پیرامون شامل موجودات زنده، آب، هوا، اکوسیستم و... است.

وی افزود: در میان موضوعات مهم در هفته سلامت، جوانی جمعیت، صیانت و تعالی خانواده و... به صورت ویژه مورد توجه است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هیچ کدام فراموش نمی‌کنیم که مهم‌ترین و مقدس‌ترین اماکن در شرایط کرونا تعطیل شدند چون سلامت مردم مهم‌تر بود، این شرایط به ما نشان داد خطر این بیماری تا چه میزان ملموس است.

احمدی عنوان کرد: کاهش رشد جمعیت برای بسیاری ملموس نیست و زمانی که صحبت از افزایش نرخ باروری می‌شود برخی مشکلات اقتصادی را بهانه می‌کنند، در حالی که این موضوع از شرایط کرونا مهم‌تر و خطرناک‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط پنجره جمعیتی قرار داریم یعنی جمعیت جوانان به دلیل سیاست‌های اشتباه دهه ۶۰ و ۷۰ زیاد است از طرفی جمعیت کودکان کم است، این یعنی در ۱۵ یا ۲۰ سال آینده دچار پیری جمعیت می‌شویم این مسئله باعث بروز مشکلاتی در عرصه‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی و... می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر در استان به چاله جمعیتی گرفتار شویم ۱۵۰ سال طول می‌کشد تا بتوانیم این استان را از این وضعیت نجات دهیم.

انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 50666

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50666/کاهش-رشد-جمعیت-بسیاری-مردم-ملموس-نیست-پیری-مهم-تر-خطرناک-تر-کرونا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir