کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام رحماني:

رمضان، ميدان محبت و عشق ورزي به خداوند است/ کم کاري و بي توجهي مسئولين در دولت سيزدهم خيانت بزرگ محسوب مي شود

26 فروردين 1401 ساعت 14:13

حجت الاسلام رحماني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: ظاهر روزه بايد حفظ شود اما اصل آن باطن روزه است که انسان را متحول مي کند.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حضرت حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه نماز جمعه اين هفته گفت: ماه رمضان ماه تجلي ربوبيت و تظاهر به يکي از مصاديق بزرگ بندگي يعني روزه است، در همه عبادات يک ظاهر و يک باطن وجود دارد، آنچه معلوم و مشهود است ظاهر عبادت است، انسان با ظاهر عبادات محشور نمي شود در روز قيامت زن بودن يا مرد بودن بلند قد، زشت و زيبا انسان را محشور نمي کند بلکه انسان با باطن عبادت خود محشور مي شود، لذا در عبادت گفتند سري وجود دارد، رکوع ظاهري دارد که خم شدن است اما باطني دارد که زکات در آن مشخص مي شود، ظاهر سجده سر به مهر است اما باطن آن نهايت کرنش در مقابل خداوند است.

رحماني افزود: باطن روزه محبت، عشق و بندگي نسبت به خداوند است، انسان نبايد به ظواهر دلخوش کند بلکه بايد باطن اعمال را با نهايت عشق در نظر بگيرد و در واقع رمضان، ميدان محبت و عشق ورزي به خداوند است.

خطيب جمعه لردگان بيان داشت: انسان نماز مي خواند و‌ روزه مي گيرد چون خداوند عبادت کننده ها را دوست دارد، انسان بايد نگاهش به سمت خدا باشد ‌و در هر کاري تقوا داشته باشد، عبادت از روي ترس عبادت بردگان و انسان هاي ترسو است، در حالي که عبادت بايد براي محبت و بندگي و عشق به خداوند باشد. عشق به خدا يک شيريني لذت بخشي دارد که انسان هاي صالح و مومن آن را احساس مي کنند.

وي افزود: از ولايت است که انسان هدايت پيدا مي کند و اين ولي است که راهنماي انسان است، به هر جهت خدا انسان را هدايت مي کند، نمازي که فرد احساس نکند در محضر خداوند است فايده اي ندارد، در نهايت بايد بدانيم که ظاهر روزه بايد حفظ شود اما اصل آن باطن روزه است که انسان را متحول مي کند.

امام جمعه لردگان در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته گفت: در روزهاي آينده ۲۹ فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي ايران را در پيش رو داريم که افتخار بزرگ ما هستند، در ابتداي انقلاب عده اي تلاش کردند ارتش را منحل کنند ولي امثال شهيد چمران در مقابل اين تفکر غلط ايستادند، ارتش شهيدي همچون سردار صياد شيرازي را داشتند که تاريخ جنگ را تغيير دادند.

وي افزود: عده اي خواستند ارتش را نابود کنند و عده ديگر براي آنها کف و سوت زدند اما همه آنها اين آرزو را به گور خواهند برد، ارتش هميشه قدرتمند مي باشد و از اين مرز و بوم دفاع خواهند کرد. شهداي ارتشي عزيز لردگان کمي مظلوم هستند چوم يگان ارتش نداريم به همين جهت بايد ارتش توحه بيشتري به اين عزيزان توجه کنند.

رحماني، خطاب به مسئولين کل کشور، استاني و شهرستاني تقاضا داريم اگر چه در ۶ ماه اول بخاطر بدهکاري هاي سنگين و مشکلاتي که دولت سابق بوجود آوردند از اين دولت انقلابي انتظاري نداشتيم و يک دولت بدهکار را تحويل گرفتند اما سال ۱۴۰۱ دولت و مسئولان بايد لياقت و شايستگي خود را نشان دهند و بايد تا پايان سال تحکل کرد تا شاهد تحول باشيم.

خطيب جمعه لردگان تصريح کرد: اما مسئولين شهرستاني بايد بيشتر کار کنند زيرا ما تحولي در اين شهرستان نديديم، مسئولين پشت ميز نشين به درد لردگان نميخورد ‌و مسئولين بايد ميز را رها کنند و بودجه بياورند، کار کنند، مسئول بايد جديت داشته باشند، همانتد دهه ۶۰ مديران بايد براي مردم بدوند و شبانه روز جهاد کنند.
وي بيان داشت، کم کاري و بي توجهي مسئولين در دولت سيزدهم خيانت بزرگ محسوب مي شود، هيچ مدير و مسئولي نبايد براي هوي نفس خود منافع شهرستان را قرباني کند.
وضعيت ادارات و خيابان ها، نيروي کم، امکانات کم شايسته مردم لردگان نيست، کم کاري، خودخواهي و تفرقه که منافع مردم را قرباني کند را نمي پذيريم.

انتهاي پيام/630 ل
 


کد مطلب: 50409

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/50409/رمضان-ميدان-محبت-عشق-ورزي-خداوند-کم-کاري-بي-توجهي-مسئولين-دولت-سيزدهم-خيانت-بزرگ-محسوب-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir