کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

جشنواره آشپزی با قارچ در شهرکرد برگزار می شود/ تولید متوسط ۶ هزار تن قارچ در چهارمحال و بختیاری

2 بهمن 1400 ساعت 15:39

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی رویداد کشاورزی، دانش بنیان و نوآور ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری و گلخانه های دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و صنایع تبدیلی، جشنواره آشپزی با قارچ نیز برپا خواهد شد و شرکت کنندگان به طبخ غذا با این محصول خوراکی می پردازند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهارکرد:  این استان رتبه هشتم تولید قارچ در کشور را دارا است. 

 
وی افزود: شرایط اقلیمی سرد در چهارمحال و بختیاری باعث شده است تا این استان یک ظرفیت مناسب برای کشت این گونه باشد. 
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همزمان با افتتاح چهارمین نمایشگاه تخصصی رویداد کشاورزی، دانش بنیان و نوآور ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری و گلخانه های دام، طیور، آبزیان، دامپزشکی و صنایع تبدیلی، جشنواره آشپزی با قارچ نیز برپا خواهد شد و شرکت کنندگان به طبخ غذا با این محصول خوراکی می پردازند. 
 
برزگر عنوان کرد: سرانه مصرف قارچ در جهان به ازای هر یک نفر ۲ کیلوگرم،  کشور یک کیلو و ۲٠٠ گرم و در چهارمحالو بختیاری تنها ۸٠٠ گرم است، بنابراین هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت تولید این محصول در استان و ترغیب مردم برای استفاده از آن است. 
 
وی با اشاره به اینکه به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۳۵ نفر از سراسر چهارمحال و بختیاری برای شرکت در جشنواره آشپزی با قارچ اعلام آمادگی کرده اند. 
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجتمع تولید قارچ جونقان آماده تحویل به بهره برداران است، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۲ واحد صنعتی و ۱۵٠ واحد خانگی تولید کننده قارچ در استان فعال هستند و به طور متوسط ۶ هزار تن قارچ در این استان تولید می شود، عمده تولیدات نیز به استان های همجوار و کشورهای کویت، امارات، عراق، آذربایجان و... صادر می شود. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج


کد مطلب: 49711

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49711/جشنواره-آشپزی-قارچ-شهرکرد-برگزار-می-شود-تولید-متوسط-۶-هزار-تن-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir