کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

خطر بستری ناشی از سویه امیکرون ۸۱ درصد کمتر است/ فرد مبتلا به امیکرون در ۷۲ ساعت اولیه بیماری را انتقال می دهد

2 بهمن 1400 ساعت 9:21

سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: خطر بستری ناشی از سویه امیکرون برای افرادی که ۲ دز و ۳ دز واکسن کرونا تزریق کردند به ترتیب۶۵ درصد و ۸۱ درصد کمتر است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار کرد: گام ششم طرح بسیج ملی سپهبد حاج قاسم سلیمانی مبتنی بر سه شعار "مشارکت مردمی، واکسیناسیون حداکثری و استفاده از فناوری‌های نوین” و در ۴ حیطه آموزش و اطلاع‌رسانی، مراقبتی، نظارت و حمایتی در حال اجراست.
 
وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش آژانس سلامت انگلستان، خطر بستری افراد مبتلا به امیکرون ۵۰ درصد کمتر از سویه دلتاست تصریح کرد: همچنین خطر بستری ناشی از سویه امیکرون برای افرادی که ۲ دز و ۳ دز واکسن کرونا تزریق کردند به ترتیب۶۵ درصد و ۸۱ درصد کمتر است.
 
جزایری بیان داشت :  میزان نمونه گیری های کرونا از کل جمعیت استان، ۳۵.۷ است که در چهارمحال و بختیاری گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال ( گروه هدف بسیار مهم امیکرون) ۹۲ درصد واکسینه شده اند.
 
وی عنوان کرد: واکسیناسیون در مادران باردار ۶۱ درصد، فرهنگیان ۹۶.۴ درصد و در مجموع گروه سنی ۱۲ سال به بالا در استان ۷۸ و نیم درصد می باشد.
 
جزایری با بیان اینکه میزان دریافت واکسن از سوی مردم چهارمحال وبختیاری ‌ ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری است خاطر نشان کرد:  دوز سوم واکسن کرونا نیز به ۱۸ درصد جمعیت هدف استان چهارمحال و بختیاری با ۱۵۰ هزار دوز، تزریق شده است.
 
جزایری با تاکید بر اینکه تا دو هفته آینده ۶۰ تا ۷۰درصد بیماران مبتلا به سویه غالب امیکرون باشندگفت: سویه امیکرون تنها ۵ روز بیشترین دوره انتقال بیماری را دارد و فرد مبتلا در ۷۲ ساعت اولیه بیشترین ناقل بیماری است.
 
جزایری تشریح کرد: با پیگیری ،تامین و ورود و توزیع ۶۳ هزار دوز واکسن کرونا در استان،هم اکنون در خصوص واکسن کمبودی وجود ندارد.
 
وی یادآور شد:  بیماری حاد تنفسی آنفولانزا در استان بروز پیدا کرده و تاکنون ۱۸۷ مورد شناسایی و نمونه گیری شده که از این تعداد ۳۱ نفر مثبت قطعی اعلام شده است.
 
جزایری با اذعان بر اینکه  بحول وقوه الهی این ازمایشات برای اولین بار در آزمایشگاه مرکز بهداشت استان انجام وقبل از ان نمونه ها به تهران ارسال میشد گفت: ۳۰ نفر از بیماران نوع A و یک نفر به نوع B آنفولانزا مبتلا شدند که ۲۸ نفر بستر و ۳ نفر هم در بخش سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون آنفولانزا بیشتر قشر دانش آموزان وکروه سنی ۷تا ۱۲ سال را هدف قرار داده است عنوان کرد: در حال حاضر تجمع بالای ۲۰ نفر خطرناک است، باید با استفاده از دو عدد ماسک، دو متر فاصله گزاری و فضای فیزیکی و حداقل تزریق دو نوبت واکسن کرونا از ابتلا به امیکرون جلوگیری کرد.
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج


کد مطلب: 49701

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49701/خطر-بستری-ناشی-سویه-امیکرون-۸۱-درصد-کمتر-فرد-مبتلا-۷۲-ساعت-اولیه-بیماری-انتقال-می-دهد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir