کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

آموزش، دانش‌آموزان را بی‌مهابا وارد فضای مجازی کرد/خانواده‌ها راهکار مقابله با چالش‌های فضای مجازی را بلد نیستند

26 دی 1400 ساعت 11:56

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه با مجازی شدن مدارس، دانش‌آموزان بی‌مهابا وارد فضای مجازی شدند و این درحالی است که خانواده‌ها راهکارهای مقابله با چالش‌های این فضا را بلد نیستند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مجازی شدن مدارس دانش‌آموزان بی‌مهابا وارد این فضا شدند و در حال استفاده از آن هستند.

وی با بیان اینکه پلیس فتا این استان از زمانی‌که فضای مجازی در اختیار آموزش و پرورش و دانش‌آموزان قرار گرفت به‌صورت جهادی در خدمت آن‌ها قرار گرفت و هدف از این اقدام ارتقاء سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و والدین است.

عسگری ارتباط‌گیری خانواده‌ها با فرزندان را از مهم‌ترین چالش‌ها دانست و تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌ها راهکار مقابله با فضای مجازی را بلد نیستند و نمی‌دانند چگونه به فرزندان خود آموزش دهند که هر لینکی را باز نکنند یا هر اپلیکیشنی را نصب نکنند، از همین‌رو کارگاه‌هایی برگزار شد و دانش‌آموزان در این زمینه توجیه شدند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری بحث حریم خصوص و حفظ این حریم را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی دانش آموزان دانست و تاکید کرد: دانش‌آموزان بعضا درقالب لایو تصاویری را برای دوستان یا معلمان ارسال می‌کردند که مسائل مربوط به حریم خصوصی در آن رعایت نشده بود.

وی یادآور شد: متاسفانه شاهدیم اعتماد بی‌جای دانش‌آموزان یا نوجوانان به افراد ناشناس باعث سوءاستفاده‌های عاطفی می‌شود و دلیل بیشتر این اتفاقات عدم وجود کانون گرم در خانواده‌هاست و از همین‌رو فرزندان محبت را خارج از منزل و خصوصا در فضای مجازی جستجو می‌کنند.

عسگری با تاکید بر اینکه شبکه شاد به هیچ عنوان فضای سالمی نیست گفت: شاهدیم در این فضا مشکلاتی برای نوجوانان بوجود آمده است و اخیرا دیدیم که در یکی از استان‌ها گروهی تشکیل شده بود که محتوای غیراخلاقی در اختیار نوجوانان قرار می‌داد، این درحالی است که اکثر خانواده‌ها از عضویت فرزندان خود در این گروه‌ها مطلع نیستند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پلیس فتا در شبکه شاد حضور فعال دارد و در راستای آموزش و آگاه‌سازی کارگاه‌های حضوری و مجازی برگزار شده است خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید به فرزندان خود این اطمینان را بدهند که هیچ کسی مطمئن‌تر از خانواده‌ها نیست و در مواقع پیش‌آمد مشکل  فقط به خانواده خود بگویند.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه سال جاری یک هزار و ۲۷۰ پرونده رسیدگی شده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است گفت: کشفیات امسال ۲۵ درصد افزایش داشته و امسال ۱۸۰ مورد دستگیری مجرم سایبری داشتیم و در بحث پیشگیری با رسانه‌ها ارتباط داریم، با مدارس در ارتباط هستیم و تولید محتوا در سایت پلیس فتا از دیگر اقدامات پلیس فتا است، ۵۰۰ میلیون تومان وجوهات کلاهبرداری شده به مردم باز گردانده شده است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 49662

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49662/آموزش-دانش-آموزان-بی-مهابا-وارد-فضای-مجازی-خانواده-ها-راهکار-مقابله-چالش-های-بلد-نیستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir