کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

نهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در شهرکرد برگزار می‌شود

25 دی 1400 ساعت 10:31

سرهنگ «ذوالفقاری» گفت: نهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در شهرکرد با هدف تجلیل و تکریم مادران و همسران شهید برگزار می‌شود.



به گزارش جهانبین نیوز؛ سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سالگرد وفات حضرت ام البنین (س) روزی است که به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا در تقویم کشورمان به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: این روز برای قدردانی از بانوانی است که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و با پیروی از حضرت ام البنین (س) در هشت سال دفاع مقدس با پشتیبانی از همسران و فرزندان برومند خود آن‌ها را برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل آماده می‌کردند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه  اگر ایثار، شجاعت، صبر و پایداری این شیر زنان ایران زمین نبود، خدا می‌دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب اسلامی می‌آمد بیان داشت: فرزندان تربیت شده در دامن همین شیر زنان بودند که برای دفاع از خاک مقدس این سرزمین در مقابل دشمن تا دندان مسلح سینه سپر کرده تا ذره‌ای از آن به دست نااهلان نیفتد.

وی اذعان داشت: همانگونه که حضرت ام البنین (س) چهار فرزند خود را در واقعه کربلا از دست داد، اما سنگینی این مصیبت نتوانست ایشان را از پای درآورد، فراوانند مادرانی که در کربلای جنوب و غرب ایران چندین فرزند خود را تقدیم کرده، اما همچون کوهی استوار همچنان آماده هرگونه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد:به همین مناسبت از تاریخ ۲۶ دی تا ۳ بهمن برنامه‌های متنوعی در سطح استان انجام می‌شود که می توان به برگزاری نهمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در شهرکرد اشاره کرد که در روز ۲۶ دی با هدف تجلیل و تکریم مادران و همسران شهید در شهرکرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 49648

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49648/نهمین-جشنواره-اسوه-های-صبر-مقاومت-شهرکرد-برگزار-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir