کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش جهانبین نیوز از دیدار اعضا شورای اسلامی استان با نماینده ولی فقیه؛

خشکسالی‌ها بر صنعت گردشگری چهارمحال و بختیاری سایه انداخته است

23 دی 1400 ساعت 10:03

نایب رییس شورای اسلامی استان و نماینده شهرستان کیار در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون خشکسالی و اجرای طرح‌های‌ انتقال آب، گردشگری و دامپروری استان را با تهدید مواجه کرده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ بهمن میری، نایب رییس شورای اسلامی استان و نماینده شهرستان کیار در شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:پیوند شوراهای اسلامی با روحانیت باعث استحکام می‌شود.

بهمن میری ، نائب رئیس شورای اسلامی استان و نماینده شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: پیوند میان روحانیت و مردم مستحکم است که از دهه‌های قبل آغاز شد و اگر این پیوند با شورای اسلامی گره بخورد بسیار مستحکم‌تر خواهد بود، متاسفانه شورای اسلامی تریبون برای بیان مسائل مردم ندارد، امید است تریبون ائمه جمعه جایی برای بیان مشکلات شورای اسلامی باشد.

نایب‌ رییس شورای اسلامی استان‌ با بیان اینکه در سال‌های گذشته به بهانه وجود ظرفیت‌های گردشگری‌ و دامپروری در چهارمحال و بختیاری، توسعه صنایع بزرگ چندان مورد توجه قرار نگرفت، گفت: هم‌اکنون خشکسالی و اجرای طرح‌های‌ انتقال آب، گردشگری و دامپروری استان را با تهدید مواجه کرده است.

بهمن میری‌ افزود: مردم از اعضای شوراهای اسلامی توقع رسیدگی به مشکلات را دارند اما برخی مسوولان دستگاه‌های‌ اجرایی به دلیل ناآشنایی با جایگاه شوراهای‌ اسلامی، طرح مطالبات را دخالت در امور اداری تلقی می‌کنند که‌ لازم است در این‌ رابطه چاره‌اندیشی‌ شود.

  بیمارستان بروجن باید تجهیز و کامل شوند

عبدالله صفیان، نماینده شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مردم گندمان مسئله واگذاری زمین‌های منابع طبیعی دارند، مردم از مدیران بریدند چرا که برای عزل و نصب یک مدیر بسیار سیاسی کاری می‌شود و تنها دلبستگی این مردم مقام معظم رهبری و نمایندگان ایشان است‌.
 
وی اظهار داشت : حدود 6 ماه است که نماز جمعه شهر نقنه به دلیل مسافت شرعی تعطیل شده است، چگونه پس از 8 سال به فکر مسافت افتادند و نماز جمعه را برگزار نمی‌کنند.
 
صفیان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های مختلف با مدیرکل راه و شهرسازی استان دچار تنش هستند چرا که فرصت ملاقات برای بیان مشکلات را نمی‌دهند، حتی مدیرکل برای رسیدگی به مشکلات مردم به مناطق سرکشی نمی‌کند.
 
عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فرهنگسرای بلداجی دچار مشکل است، این خلاء در بین جوانان حس می‌شود و باید انرژی خود را با موسیقی، تئاتر و ... تخلیه کنند و باید اهتمام جدی بر روی این قضیه داشت‌.
 
وی با اشاره به بیمارستان تازه تاسیس بروجن، گفت: این بیمارستان بسیاری از امکانات جدید کشور و دنیا را ندارد، شهرستان‌های اطراف از این بیمارستان استفاده می‌کنند و 90 درصد خانم‌های باردار برای زایمان به شهرستان بروجن می‌آیند و باید این بیمارستان هر چه بهتر تجهیز شود.

بسیاری از مدارس شهرستان "لردگان" کانکسی است

عطااله حسین پور آقایی منشی شورای اسلامی استان و نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان گفت: بسیاری از مدارس شهرستان "لردگان" کانکسی است.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروز از مساجد برای مراسم هفته و اجرای نماز استفاده می‌شود، گوشزد شود مساجد جایگاه آموزشی به خود گیرند و صرف اجرای مراسم‌ها نباشند.

منشی شورای اسلامی استان و نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان بیان داشت: مسئولین باید مسائل مردم را حل کنند و تنها از مدیران خود حمایت نکنند، شهرستان لردگان بسیار محروم است و اگر خیرین در ساخت مدرسه کمک کنند کار بزرگی است چرا که بیشتر مدارس به صورت کانکس هستند.
 
مساجد نیمه‌کاره استان چهارمحال و بختیاری باید تکمیل شود
 
سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری محروم و در رتبه‌های اول بیکاری قرار دارد، قابل تو جه اینکه در آمد عمومی این استان نسبت به استانهای توسعه و پیشرفته تر بیشتر نشان داده شده است، باید با همکاری و تعاون مشکلات این استان را رفع کرد.
 
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تقویت مساجد و مسائل فرهنگی، گفت: ایمان قوی پدیده‌های بی‌نظیر را می‌سازد وباید مساجد نیمه کاره تکمیل شودند همچنین با اشاره به نقش موثر مساجد در تربیت نیروهای انقلابی و پایگاه‌های‌ اعزام بسیجیان‌ در دوران دفاع مقدس‌ گفت: با وجود همراهی جمع بسیاری از خیرین همچنان بیشتر مساجد در استان به ویژه مناطق روستایی نیمه‌ تمام باقی مانده‌اند که پیشنهاد می‌شود برای اختصاص اعتبار و تکمیل آن‌ها برنامه‌ریزی بهتری صورت گیرد.
 
سیاوش سلیمانی دشتکی توجه به تکمیل فرهنگسراها برای توسعه فعالیت‌های‌ فرهنگی را نیز ضروری‌ دانست و افزود: در صورت بهره‌برداری از سه محور مواصلاتی‌ استان شامل محور شهرکرد _بروجن _لردگان ،شهرکرد _شلمزار _کارون چهار و تونل گورمیزه در شهرستان اردل و محور شهرکرد فارسان بازفت به خوزستان امکان جذب سرمایه‌گذاران‌ در مناطق مختلف فراهم می‌شود و مشکل بیکاری نیز تا حد بسیاری کاهش می‌یابد.
 
وی به ضرورت  بهره برداری و ابرسانی به اراضی کشاورزی همچون طرح هشت هزار هکتاری دیناران اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت‌های گردشگری استان نیز باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
 
شورای صلح و سازش با مدیریت ائمه جمعه در شهرستان‌ها تشکیل شود
 
محمد یعقوب باقری نماینده استان در شورای عالی استانها و نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان گفت: شورای صلح و سازش با مدیریت ائمه جمعه در شهرستان‌ها تشکیل شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه مسئولان استانی و شهرستانی جایگاه شوراها را نادیده می‌گیرند و خیلی دغدغه آن‌ها را در نظر ندارند، در جلسات تهران وقتی صحبت از درآمد شهرداری‌ها و شوراهای استان‌های دیگر می‌شود، روی صحبت در رابطه با درآمد شورا و شهرداری استان خود را نداریم‌.

باقری با بیان اینکه انتظار است ائمه جمعه در سراسر استان بازوی قدرتمندی برای کمک به مسئولین باشند، گفت: اختلافات قومی قبیله‌ای یکی از مشکلات اساسی این استان است، انتظار داریم شورای صلح و سازش به ریاست ائمه جمعه در شهرهای استان برای کمک به مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه هر مسئولی باید شرح وظایف خود را بداند اما با نیروهای جدید امید است شاهد شکوفایی استان بود، تصریح کرد: مهمترین مسئله استان چهارمحال و بختیاری آب است که ائمه جمعه با صراحت پیگیری مسئله باشند، باید حقابه استان تحقق پیدا کند.
 
پایان پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 49635

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49635/خشکسالی-ها-صنعت-گردشگری-چهارمحال-بختیاری-سایه-انداخته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir