کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد؛

تصمیمات دولت برای حمایت ویژه از معیشت مردم در لایحه بودجه ۱۴۰۱/ کاهش کسری بودجه یکی از نقاط قوت لایحه است

20 دی 1400 ساعت 17:50

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه کاهش کسری بودجه یکی از نقاط قوت لایحه بودجه سال آینده است، گفت: دولت تصمیم دارد با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح روند آن، سیاست‌های حمایتی خاصی از مردم و اقشار آسیب‌پذیر انجام دهد و مجلس از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهند کرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: نمایندگان با در نظر گرفتن کاهش کسری بودجه، رشد ۸ درصدی اقتصاد و افزایش منابع درآمدی در بودجه سال آینده، کلیات لایحه بودجه را تصویب کردند.

کاهش کسری در لایحه بودجه سال آینده

وی افزود: نمایندگان بعد از تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده، بر بررسی جزئیات و موارد پیشنهادی برای اثرگذارتر کردن بودجه بر زندگی مردم متمرکز خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: با وجود انتقاداتی که برخی از نمایندگان بر جزئیات لایحه و اثر آن روی معیشت مردم دارند، ولی تصمیمات خوبی گرفته شده که از مهم‌ترین آن مسئله کاهش کسری بودجه است که با توجه به روند سال‌های گذشته و اثراتی که این کسری در تورم داشت و موجب افزایش قیمت‌ها شده، امید داریم که این اقدام به حل این مشکل کمک کند.
 
نرخ رشد تورم کاهشی شد/ تصمیمات دولت برای حمایت از معیشت مردم

شهبازی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور و تاکید بر کاهش شیب رشد تورم در ماه‌های گذشته، گفت: این روزها شاهد کاهش نرخ تورم هستیم. نمایندگان مردم امیدوارند با تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ این روند ادامه‌دار باشد و در نهایت شرایط و وضعیت تولید، اشتغال و معیشت مردم بهبود یابد.

وی با اشاره به نگرانی‌ها از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اثرات آن بر معیشت مردم، گفت: البته دولت تصمیم دارد در برخی از اقلام اساسی، سیاست حمایتی خاصی برای مردم به‌خصوص اقشار آسیب‌پذیر داشته باشد که هماهنگی، مشورت و کمک مجلس را در این راستا به‌عنوان پشتوانه خود دارد. نمایندگان از هیچ تلاش و پیشنهادی در راستای هدایت و نحوه این حمایت با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه دریغ نخواهند کرد.

با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حمایت از دهک‌های پایین درآمدی بیشتر خواهد شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: دیروز هم اشاره شد که همفکری دولت و مجلس در راستای کاهش فشارهای روحی که می‌تواند در زمینه‌های اقتصادی به جامعه وارد شود، اثرگذار خواهد بود. دولت تمام سعی خود را خواهد کرد تا اثرات منفی که ممکن است در قیمت‌ها به وجود آید، را خنثی و یا برای مردم جبران کند.

شهبازی گفت: با حذف ارز ترجیحی حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین درآمدی بیشتر خواهد شد تا اثرات منفی زیادی را در وضعیت اقتصادی این خانوارها شاهد نباشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه اخبار مثبتی در پیشرفت مذاکرات باتکیه‌بر اقتدار ایران به گوش می‌رسد، گفت: امیدواریم که دولت در راستای خواسته‌های به حق ایران بتواند مذاکرات را به‌خوبی پیش ببرد و با تحقق حقوق کشور دست دولت در تأمین منابع، باز و در نهایت منافع این اقدامات در سفره مردم دیده شود.

انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 49596

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49596/تصمیمات-دولت-حمایت-ویژه-معیشت-مردم-لایحه-بودجه-۱۴۰۱-کاهش-کسری-یکی-نقاط-قوت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir