کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

خطر مرگ ناشی از سویه امیکرون نسبت به سویه های قبل کمتر است/ از هر یک هزار بیمار، سه نفر جان خود را از دست می دهند

20 دی 1400 ساعت 12:26

سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: امیکرون بویژه در افراد دارای بیماری زمینه‌ای و ریز فاکتور‌ها و افراد در معرض خطر می‌تواند موجب مرگ شود، اما خطر مرگ ناشی از سویه امیکرون نسبت به سویه‌های قبل کمتر است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه افرادی که قبلا دچار بیماری منحوس کرونا شده اند امکان اینکه مجدد مبتلا شوند وجود دارد اظهار کرد: 40 درصد افرادی که به سویه های قبلی کرونا مبتلا شده اند، امکان درگیری به سویه امیکرون نیز در آن ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سویه‌های قبل از حدود ۱۰۰ بیمار ۲ تا ۳ نفر جان خود را از دست می‌دادند تصریح کرد: با تزریق دز سوم واکسن کرونا، در سویه امیکرون از هر هزار بیمار ۲ تا ۳ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

جزایری با تاکید بر اینکه  امیکرون بویژه در افراد دارای بیماری زمینه‌ای و ریز فاکتور‌ها و افراد در معرض خطر می‌تواند موجب مرگ شود گفت: خطر مرگ ناشی از سویه امیکرون نسبت به سویه‌های قبل کمتر است.

وی با بیان اینکه تاکید وزارت بهداشت بر تزریق دز سوم واکسن از نوع دو دز اول است خاطر نشان کرد: افراد می توانند دز سوم واکسن را متفاوت دو دوز قبلی تزریق کنند و در این راستا هیچ منعی وجود ندارد.

جزایری تاکید کرد: به افرادی که از واکسن‌های نوترکیب استفاده کرده باشند تزریق واکسن غیر فعال همچون سینوفارم توصیه نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که واکسن‌های سینوفارم، بهارات و برکت تزریق کرده اند دز سوم را می‌تواند از واکسن نوع آسترازنکا یا پاستوکووک تزریق کنند.

جزایری با تاکید بر اینکه تحقیقات سازمان بهداشت جهانی بر روی سایر کشور‌ها نشان داده که ۴۰ درصد افرادی که به سویه‌های قبلی کرونا مبتلا شدند، متاسفانه باز هم درگیر این سویه شده اند تشریح کرد: تکمیل واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و به ویژه دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
 


کد مطلب: 49587

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49587/خطر-مرگ-ناشی-سویه-امیکرون-نسبت-های-قبل-کمتر-یک-هزار-بیمار-سه-نفر-جان-خود-دست-می-دهند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir