کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار شهرکرد:

4.5 میلیارد تومان اعتبار برای مناسب‌سازی معابر شهرکرد پیش‌بینی شده است

17 آذر 1400 ساعت 13:25

محمدتقی جاپلقی شهردار شهرکرد گفت: در راستای مناسب‌سازی معابر و اماکن در شهرکرد 4.5 میلیارد تومان اعتبار در بودجه پیش‌بینی شده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدتقی جاپلقی شهردار شهرکرد در جلسه مناسب‌سازی معابر شهری ویژه معلولان اظهارداشت: در بودجه امسال 159 پروژه عمرانی در نظر گرفته شده که همه آن‌ها به نوعی به مناسب‌سازی مرتبط می‌شوند اما 4 پروژه خاص مناسب‌سازی معلولین با 4.5 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در دوره جدید مدیریت شهری به این مسئله توجه بسیاری شد که تا جای ممکن معابر شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی، پارک‌ها و... برای استفاده معلولین و آنهایی که به هر دلیلی امکان حرکت به صورت عادی را ندارند، مناسب‌سازی شود.

شهردار شهرکرد بیان کرد: یکی از شاخصه‌های اصلی مدیریت شهری، داشتن شهر مهربان و دسترس‌پذیر برای همه افراد در همه نقاط شهر است، این حرف بدین معناست که ما هیچ تفکیکی برای شهروندان قائل نیستیم و همه باید در کنار یکدیگر از ظرفیت‌های شهر استفاده کنند.

عبدالصادق نجفی معاون زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه ضرورت مناسب‌سازی بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: اگر امروز آن‌گونه که باید در بحث مناسب‌سازی کار صورت نپذیرفته است به این دلیل بوده که حساسیت ایجاد نشده است، اما شهرداری در بحث مناسب‌سازی معابر، سرویس بهداشتی پارک‌ها و... اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه ما افراد معلول نداریم بلکه شهر معلول داریم چراکه نتوانسته به همه افراد خدمات ارائه کند و این امر مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: در صدور پایانکار و پروانه ساختمانی باید کنترل بیشتری انجام تا تمام مباحث مناسب‌سازی رعایت شود و از نظام مهندسی درخواست می‌شود تا مسائل مربوط به مناسب‌سازی را با دقت بیشتری رصد کند.

 طرح"شهر بدون مانع" در فرخشهر به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود

نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی استان نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه در حال حاضر 32 هزار و 600 معلول در استان وجود دارد که 60 درصد آنها را مردان و 40 درصد را زنان تشکیل داده‌اند، اظهارداشت: علی‌رغم محدودیت‌هایی که معلولین دارند اما همیشه در همه عرصه‌ها افتخار آفرینی کرده‌اند، به‌گونه‌ای که امسال از 20 دانشجوی ممتاز مقطع دکتری، 45 فعال قرآنی و کارآفرینان معلول تجلیل به عمل آمد.

وی با بیان اینکه معلولین حق دارند از حداقل حقوق شهروندی بهره‌مند شوند، افزود: می‌طلبد شهرداری در صدور پایانکار و پروانه ساختمانی دقت بیشتری داشته باشد و نظام مهندسی مناسب‌سازی را به صورت واقعی حتی در ساختمان‌های مسکونی عملیاتی کند.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: با توجه به اینکه تا چند سال آینده جامعه ما به سمت جامعه سالمندی پیش‌ می‌رود می‌طلبد بسترهای لازم و مناسب‌سازی برای تردد این افراد نیز فراهم شود.

عسگری ادامه داد: باید بپذیریم بحث مناسب‌سازی در مراکز درمانی خصوصی و عمومی، برخی ادارات استان و مجتمع‌های مسکونی، ناوگان حمل و نقل و معابر پرتردد به‌درستی رعایت نشده است.

وی گفت: انتظار داریم با تدبیر در مدیریت شهری شاهد تغییرات چشمگیر در بحث مناسب‌سازی باشیم و اگر مناسب‌سازی صورت می‌پذیرد همراه با استانداردهای لازم باشد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اجرای طرح بدون مانع تصریح کرد: این طرح در حال حاضر در فرخشهر در حال اجرا است و 30 درصد مناسب‌سازی انجام شده و تا سال 1402 شاهد یک شهر بدون مانع برای تردد معلولان خواهیم بود.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 49298

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49298/4-5-میلیارد-تومان-اعتبار-مناسب-سازی-معابر-شهرکرد-پیش-بینی-شده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir