کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست دانشگاه شهرکرد؛

گفتمان سازی در حوزه علم و فناوری، برای رفع مشکلات جامعه می تواند موثر باشد

17 آذر 1400 ساعت 11:57

سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: گفتمان سازی در حوزه علم و فناوری که برای رفع مشکلات جامعه می تواند موثر باشد،تصمیم سازی، مطالبه گری و کنش گری از مهمترین مزیت های دانشگاه نسبت به سایر سازمان ها و ادارات است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ روزچهار شنبه 17 آذر 1400، جلسه معارف  مدیران ادارات استان چهار محال و بختیاری به میزبانی دانشگاه شهرکرد با حضور حجت الاسلام محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه  شهرکرد، دکتر یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد، حجت الاسلام دکتر سعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه شهرکرد، معاونان دانشگاه شهرکرد و مدیران ادارات استان چهار محال و بختیاری در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

دکتر یاسر پیرعلی درابتدای این جلسه ضمن خوش آمد گویی به مدیران و روسای ادارات به ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه شهرکرد در حوزه های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی و فنآوری پرداخت.

سرپرست دانشگاه شهرکرد در ادامه به مزیت های دانشگاه پرداخت و جوان بودن،  فرهنگ سازی، گفتمان سازی در حوزه علم و فناوری که برای  رفع مشکلات جامعه می تواند موثر باشد،تصمیم سازی، مطالبه گری و کنش گری را مهمترین مزیت های دانشگاه نسبت به سایر سازمان ها و ادارات دانست.

دکتر یاسر پیرعلی با اشاره به کانون های فرهنگی دانشگاه، انجمن های علمی دانشجویی و اعضای هیات علمی مجرب دانشگاه شهرکرد گفت: دانشگاه دارای ظرفیت خوبی است  که می تواند به تمامی بخش های جامعه کمک کند و پیشنهاد استفاده  از گروه های دانشجویی  در ادارات کل  جهت کمک و رفع مشکلات احتمالی آنها را داد. 

حجت الاسلام محمد علی نکونام در این نشست  ضمن خیرمقدم به مدیران ادارات استان و خانواده شهید محمد علی کرباسی راوری گفت:  جلسه امروز ما نور شهدا گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به میزبانی دانشگاه شهرکرد از این جلسه گفت: نقش و جایگاه دانشگاه مسئله مهمی در نظام جمهوری اسلامی است، دانشگاه علم است، در حقیقت علم را به صحنه آوردن   وکاربردی کردن  است و جامعه را بر مبنای علم رشد دادن، می باشد.

امام جمعه شهرکرد افزود:  به تعبیر حدیث العلم السلطان،  به وسیله علم  به جامعه دینی  برتری و سلطنت بخشیده می شود. برتری و سلطه بر جهان به صورت الهی و توحیدی و ایمانی نه سلطه استکباری، که راه برتری در جهان از طریق علم است. علم و فناوری را باید در جهان گسترش داد و کارها باید مبنای علمی پیدا کند.

حجت الاسلام  محمدعلی نکونام در ادامه گفت: با دانشگاه باید یک رابطه  واقعی و علمی برقرار شود، امری که تاکنون محقق نشده است و این امر باعث سست شدن  تصمیمات و  مسائل مدیریتی شده است.

اگر تصمیمات مبنای علمی و تخصصی پیدا کند این تصمیمات بزودی دچار تزلزل و تغییر نمی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حضور خانواده شهید محمد علی کرباسی راوری درجلسه معارف مدیران،  با تقدیر از خانواده شهید گفت: خون شهید برکت دارد و  خون شهید هدر نمی رود و برکت خون شهید مستدام است.

 در پایان این برنامه با  گل های اهدای دانشگاه شهرکرد و لوح تقدیر از خانواده شهید محمد علی کرباسی راوری  تجلیل شد.

انتهای پیام/1020ج
 
 


کد مطلب: 49295

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49295/گفتمان-سازی-حوزه-علم-فناوری-رفع-مشکلات-جامعه-می-تواند-موثر-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir