کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در 8 ماهه ابتدای سال 1400 صورت گرفت

ارجاع بیش از 300 پرونده به کمیسیون‌های پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری

17 آذر 1400 ساعت 11:35

مدیر کل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: در 8 ماهه ابتدای سال 1400 تعداد پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان چهارمحال و بختیاری به بیش از 300 پرونده رسیده است.


حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در 8 ماهه ابتدای سال 1400 پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان به بیش از 300 پرونده رسیده است، از این تعداد 230 پرونده در نوبت اول و 70 پرونده نیز در نوبت دوم بررسی شده و نتیجه آنها ارسال شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به شرایطی که ویروس کرونا بوجود آورده است و به جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات برای مراجعان در کمیسیون‌های 7 نفره، این جلسات به صورت ویدئوکنفرانس با حضور پزشکان مطرح در استان تهران برگزار شد، تعداد جلسات برگزار شده در 8 ماهه ابتدای سال 1400 به 27 مورد است.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پزشکان و کارشناسان پزشکی قانونی استان در راستای اجرای عدالت و صدور رأی عادلانه قضات در پرونده‌ها اظهار نظر می کنند، عمدتا این پرونده‌ها با موضوعات مختلف از جمله منازعه، تصادفات، صدمات ناشی از حوادث کار، تحمل حبس، علت تامه فوت، قصور پزشکی، روانپزشکی و ... هستند.
 
نظیفی با تأکید مجدد بر نوع مراجعات پزشکی قانونی افزود: بیش از ۸۵ درصد خدمات به حوزه معاینات بالینی مربوط می‌شود، از این تعداد حدود 16 درصد پرونده‌ها مربوط به تصادفات و حوادث رانندگی و حدود 35 درصد هم مربوط به مراجعین نزاع است؛ همچنین علاوه بر بخش‌های کمیسیون و آزمایشگاه، حدود 720 جسد نیز سالانه در پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری تعیین علت فوت می شود.
 
وی نوع مراجعات به پزشکی قانونی را نشان‌دهنده اهمیت آن دانست و اظهار داشت: افراد زیادی برای گرفتن خدمت در حوزه‌های مختلف به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند و پزشکی قانونی نیز به‌عنوان سازمانی کاملا فنی و تخصصی در نظام سلامت قضایی به مردم خدمت ارائه می‌دهد.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 49294

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49294/ارجاع-بیش-300-پرونده-کمیسیون-های-پزشکی-قانونی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir