کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير جهاد کشاورزي شهرستان اردل خبرداد؛

حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي و جنگل ها وظيفه همگاني است

14 آذر 1400 ساعت 13:53

سعيد خسروي گفت:حفاظت از عرصه هاي منابع طبيعي و جنگل ها و جلوگيري از وارد آمدن آسيب به آن ها وظيفه همگاني است.


به گزارش جهانبين نيوز؛ سعيد خسروي مدير جهاد کشاورزي شهرستان اردل در دوره آموزشي تخريب جنگل و مرتع  که در روستاي آبسرده شهرستان اردل برگزار شد گفت:حفاظت از عرصه و اعيان منابع طبيعي و ذخائر جنگلي و جلوگيري از تخريب و تجاوز اين مواهب الهي وظيفه‌اي همگاني است.

خسروي با اشاره به اينکه، حمايت و همراهي مردم براي حفاظت از جنگل‌ها و مراتع امري ضروري است افزود: جنگل به عنوان يکي از مهمترين و جذاب ترين منابع تفرجي در طبيعت محسوب ميشود. جنگلها و مراتع جزء منابع تجديد شونده که همزمان فوايد اقتصادي، اجتماعي و زيست محيطي را فراهم مي سازد و به عنوان سرمايه هاي ملي در زيربناي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي نقش اساسي دارد.

وي اظهارکرد: عوامل انساني که شامل فعاليتهاي کشاورزي، بهره برداري بي رويه از منابع آب محصولات فرعي و چوب، آتش سوزي، چراي مفرط دام، عبور راههاي ارتباطي وزغال گيري و ... در بررسي هاي به عمل آمده مهمترين عامل اصلي تخر يب جنگلهاي استان عامل انساني است که با تجاوز به حريم جنگل، قطع درختان و آتش زدن جنگلها براي انجام فعاليتهاي کشاورزي به منظور تامين معيشت خانوارهاي حاشيه نشين عرصه هاي جنگلي، جهت رفع اين معضل با ايجاد اشتغال و بهينه سازي اقتصاد عشاير و واگذاري زمين به عنوان بهترين راه حل براي فراهم آوردن زمينه اجراي طرح هاي تجميع جنگل نشينان مي تواند راهكاري موثر باشد.

انتهاي پيم/570ه


کد مطلب: 49270

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49270/حفاظت-عرصه-هاي-منابع-طبيعي-جنگل-وظيفه-همگاني

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir