کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نماز جمعه این هفته مطرح شد؛

امیدواریم مسائل و مشکلات آب طبق قانون بررسی و حل شوند

12 آذر 1400 ساعت 14:49

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد گفت:در حوزه مسائل آب مردم بیدار ما به صحنه آمدند و مطالباتی هم داشتند که امیدواریم این مسائل و مشکلات به نحو مطلوب و طبق قانون بررسی و حل شوند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: در حوزه مسائل آب مردم بیدار ما به صحنه آمدند و مطالباتی هم داشتند که امیدواریم این مسائل و مشکلات به نحو مطلوب و طبق قانون بررسی و حل شوند.

امام جمعه موقت شهرکرد با تاکید بر اینکه قانون اساسی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین موجود در جهان است، گفت: مسائل و چالش‌های مربوط به آب در کشور باید با عمل به قوانین حل و فصل شود، باید حقایق را ببینیم و عدالت و انصاف در توزیع آب مدنظر قرار بگیرد.

وی از اینکه رئیس جمهور و زیرمجموعه دولت، عدالت و انصاف را در توزیع آب مدنظر قرار می دهند ، ابراز امیدواری کرد و افزود: مردم در این تاریخ به پای صندوق‌های رأی آمدند و قانون اساسی پس از تصویب اجرا شد.

فاطمی عنوان کرد: شرع مقدس برای این مسئله حد و حدوی را مشخص کرده است و مسلمانان باید آن را رعایت کنند، حجاب در دین اسلام مورد تاکید بوده، پوشش باید مناسب باشد و در بانوان این حساسیت بیش‌تر از آقایان است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم در بحث پوشش از کشورهای غربی الگو بگیریم، خسارت‌های فراوانی به جامعه اسلامی وارد می‌شود، زنان و مردان باید طبق احکام قرآن و اسلام زندگی خود را پیش ببرند و این احکام را در زندگی نصب‌العین قرار دهند.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی پس از تدوین در تاریخ ۱۲ آذرماه سال ۵۸ طی یک رفراندوم به رای گذاشته شد، بیان کرد: مردم در این تاریخ به پای صندوق‌های رای آمدند و قانون اساسی بعد از تصویب اجرا شد، اولین قانون اساسی در زمان مشروطه در ایران در چند مرحله تنظیم شده بود.

وی اظهار کرد: اسلام نیز همواره مومنان را به عمل به قوانین دعوت می‌کند، متاسفانه در برخی جوامع احترام به قانون ضعیف شمرده می‌شود، اگر در تمامی امور مانند تولیدی، خدماتی و ... عمل به قانون اولویت باشد، آن امور به نحو احسن انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مسائل و چالش‌های مربوط به آب در کشور باید با عمل به قوانین حل و فصل شود، مردم چهارمحال و بختیاری غیورمردانه وارد صحنه شدند و پای منافع ملی و استانی در این مسئله هستند.

فاطمی یادآور شد: مردم به رئیس‌جمهور و استاندار جدید چهارمحال و بختیاری اعتماد دارند و می‌خواهند در مسئله آب حقایق در نظر گرفته شود و عدالت و انصاف در توزیع آب مدنظر قرار بگیرد، مردم این استان مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنند و اجازه نخواهند داد حق آن‌ها ضایع شود.

انتهای پیام /1030 ج


کد مطلب: 49259

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49259/امیدواریم-مسائل-مشکلات-آب-طبق-قانون-بررسی-حل-شوند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir