کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام رحماني امام جمعه لردگان:

روز دانشجو يادآور روحيه استكبارستيزي اين قشر است

12 آذر 1400 ساعت 13:58

امام جمعه شهرستان لردگان ضمن بيان مسائل مختلف و مهم كشور، اعلام كرد: روز دانشجو كه با شهادت سه دانشجوي مبارز در 16 آذر 1332 رقم خورد، يادآور روحيه استكبار ستيزي دانشجويان است.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمين يدالله رحماني امام جمعه شهرستان لردگان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته گفت: يکي از صحابي امام صادق (عليه السلام) سوال کرد در قرآن آمده است تقوا را پيشه بگيريد آنگونه که در شان تقوي است يعني چه ؟ حضرت فرمود: خدا را اطاعت کنيد و گناه نکنيد، خدا را بياد آورديد و فراموش نکنيد، خدا را شکر گزار باشيد. تنها ادعا براي اهل تقوا کافي نيست مسلماني به عمل است .

وي افزد: اينکه کسي نيت پاک دارد و دل پاک دارد کافي نيست، بايد در رفتار و ظاهر شخص هم جلوه کند، اين وسوسه شيطان است که شخص را از عمل پاک وا دارد.  اينکه دعا در رفع گرفتاريها اثر دارد شکي نيست ولي دعا به تنهايي کافي نيست بايد براي رفع گرفتاريها عملي اقدام کرد دعا دارو نيست که براي شفاي مريض اثر داشته باشد . 

رحماني بيان داشت: استعمار انگليس مزدوري را به حوزه مي‌فرستاد و آيت الله مي شد تا ريشه دين را بزند بازار درست مي‌کردند، ادعاي امام زمان ديدن داشتند. 
امام جمعه لردگان تصريح کرد: اسلام عمل مي خواهد، خدمت به مردم و دستگيري از مردم و گره باز کردن از کار مردم و ... اينها نشانه هاي مسلماني است لذا ادعا و حرف  ارزشي ندارد و تقوا هم حقيقتش عمل است .

حجت الاسلام رحماني در خطبه دوم اشاره داشت: ظهر جمعه علاقه مندان به حضرت حجت غصه اي مدام دارند، ظهر جمعه حزن و اندوه و فراق امام زمان(عج) است .

خطيب جمعه لردگان به روز جهاني معلولين اشاره داشت و گفت: مسئولين امر بايد براي تسهيل تردد معلولين در خيابان هاي شهر اقدام لازم انجام دهند.
وي افزود: متاسفانه توسط برخي کاسبان در پياده روها سد معبر نمودند که حتي يک انسان سالم هم به سختي مي تواند در پياده رو ها قدم بردارد . 

رحماني، روز دانشجو  را به همه دانشجويان و اصحاب علم و دانش تبريک  گفت و افزود: ياد آور استکبارستيزي و عدالت خواهي دانشجويان در سال 1332 و اعتراض به حضور نيکسون در دانشگاه تهران و سرکوب اعتراض دانشجويان توسط رژيم پهلوي و  شهادت سه دانشجوي دانشگاه تهران که در تاريخ انقلاب ماندگار شد .

وي افزود: امروز مراکز دانشگاهي در شأن مردم شهرستان لردگان نيست . شهرستاني که يک سوم جمعيت استان را دارد فقط سه دانشگاه ( علمي کاربردي، پيام نور و دانشگاه آزاد ) با بيش از 3000 دانشجو دارد  . 

امام جمعه لردگان در پايان اشاره داشت : با آمار دانشجويان که در شهرستان لردگان وجود دارد بايد همتي مضاعف توسط مسوولين انجام شود تا وضعيت دانشگاه ها بهبود يابد و محيط آموزشي براي نخبگان شهرستان فراهم آيد تا رشد کنند.

انتهاي پيام/630 ل


کد مطلب: 49257

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49257/روز-دانشجو-يادآور-روحيه-استكبارستيزي-قشر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir