کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه فارسان؛

شعارها و تظاهرات دانشجويان در 16 آذر رنگ و بوي ضد استکباري بود

12 آذر 1400 ساعت 14:39

امام‌جمعه فارسان گفت: رفتارشناسي سياسي دانشجويان در 16 آذر 1332 نشان ميدهد شعارها و تظاهرات آنها داراي رنگ و بوي ضد استکباري و مخالف با قدرتهاي غربي عليالخصوص آمريکا بود.


به گزارش جهانبین نیوز؛حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اگر متقين رياستي را در اختيار داشته باشند تمام حدود آن را رعايت مي‌کنند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۱۶۷ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: ابزار و وسيله کار رياست، سعه‌صدر و پرحوصله بودن است. در مسائل مختلفي که براي انسان بخصوص کسي که مسئوليت دارد، پيش مي‌آيد، حالات او  فرق مي‌کند. از جاهاي کوچک تا اداره کشور فرق نمي‌کند در هر شرايطي و مسائل مختلف بايد پرحوصله بود.
 
وي افزود: اين‌که انسان بتواند در اتفاقات مهم، نترسد، کم نياورد و به‌موقع چاره‌انديشي کند و تصميم درست را بگيرد و راه هاي برون‌رفت را با آرامش و طمأنينه به کار بگيرد، سعه‌صدر نام دارد؛ و اين حالت  از مهم‌ترين ابزار رياست و مسئوليت  است. بعضي‌ها ضيق صدر دارند در بزنگاه‌ها دچار اضطراب و چه کنم چه کنم مي‌شود.  اتفاقاً در اين شرايط مي‌توان افراد را شناخت. کسي مي‌تواند تهديدها را به فرصت تبديل کند که مضطرب و عجول نباشد، بلکه صبور و دورانديش باشد. کسي که سعه‌صدر ندارد زود خود را مي‌بازد و با عملکرد نادرستي که از روي ضيق صدر و عجله انجام مي‌دهد، رياست خود را که مي‌توانست منشاء آثار خير باشد، با خطر مواجه مي‌کند و آن را از دست مي‌دهد. خداي تعالي تقوا را در همه ما بيش‌ازپيش بگرداند.
 
امام‌جمعه فارسان به مسئله مذاکرات هسته‌اي يا مذاکره براي رفع تحريم اشاره داشت و بيان داشت: بر اساس آمارها و نظرسنجي‌ها اکثريت مردم نه به آمريکا و نه وعده‌هاي او ديگر هيچ اعتمادي ندارند. در عرصه خارجي ايران انقلابي مهم‌ترين محور مقاومت است که پس از ۸ سال آمريکا را در غرب آسيا زمين‌گير کرده است و خواب‌هاي پريشان مثلث عربي غربي را تبديل به کابوس کرده است. دولتي بر سرکار آمده است که برجام را اولويت اول نمي‌داند. اولويت اول دولت سيزدهم بر اقتصاد مقاومتي با نگاه درون‌زا و برون‌نگر است و نگرشش به بيرون اول به همسايگان است و سپس به‌شرط و همه کشورها.
 
وي اظهار داشت: دولت سيزدهم به ميدان مذاکره و ديپلماسي آمده است اما اولاً- فاصله‌ي با ميدان ندارد و اين فاصله را کم کرده ست. ثانياً- مذاکرات را در حال حاضر مذاکره براي رفع تحريم‌هاي مي‌داند نه مذاکره هسته‌اي. از نگاه دولت کنوني، مذاکرات هسته‌اي وقتي شکل مي‌گيرد که تمام تحريم‌ها برداشته شود. ثالثاً- در مذاکرات هسته‌اي ايران تمام تعهدات خود را انجام داده است و بايد راستي آزمايي وعده‌هاي غرب را بکند. رابعاً- اگرچه براي رفع تحريم‌ها تمام تلاش خود را به کار مي‌گيرد اما مهم‌تر از آن به‌خنثي‌سازي تحريم‌ها در عرصه داخل و خارج مي‌انديشد. عضويت در پيمان شانگ‌هاي، سفر رييس‌جمهور به قرقيزستان و اجلاس اکو، انعقاد قرارداد گازي و مذاکره با فعال‌سازي کرويدور ايران و گرجستان و اجرايي سازي پيمان راهبردي ايران و چين و تلاش براي رفع موانع توليد و رونق و جهش توليد در همين ۱۰۰ روز گذشته، حکايت از آن دارد که ايران انقلابي با اتحاد بين قواي سه‌گانه و هم راهي بي‌نظير نيروهاي مسلح و قرابت بيش‌ازپيش ديپلماسي و ميدان، فضا را تغيير داده است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور مناسبت 16 آذر روز دانشجو گفت: رفتارشناسي سياسي دانشجويان در 16 آذر 1332 نشان مي‌دهد شعارها و تظاهرات آن‌ها داراي رنگ و بوي ضد استکباري و مخالف با قدرت‌هاي غربي علي‌الخصوص آمريکا بود. تظاهرات، شعارها و خروج از کلاس‌ها، همه با نيت اعتراض به سياست‌هاي آمريکا و متحدش در ايران شکل مي‌گرفت.

انتهاي پيام/590پ
 


کد مطلب: 49256

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49256/شعارها-تظاهرات-دانشجويان-16-آذر-رنگ-بوي-ضد-استکباري

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir