کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد:

حذف امضاهای طلایی با تصویب قانون رفع موانع اشتغال/ برای اصلاح روندهای غلط اقتصادی نیازمند تصمیمات شجاعانه هستیم

11 آذر 1400 ساعت 20:26

قالیباف گفت: قانونی در حوزه رفع موانع برای اشتغال در آینده ابلاغ می‌شود تا باب رفت و آمد مردم در بروکراسی‌های اداری بسته شود، لذا امضاهای طلایی مانع خلاقیت و کارآفرینی می‌شود، از همین رو، این قانون دوایر دولتی را به سمت مردم سوق می‌دهد.


به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از صبح توس؛ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در نشست بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس که در محل سالن اجتماعات آرامگاه شهید مدرس برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکرم که در ایام شهادت شهید مدرس این مرد الهی و بزرگ به دلیل اینکه فقط از خدا ترسید از هیچ‌کسی دیگری نترسید و هیچ مصلحتی را جز حق تشخیص نداد و جز درراه خدا و عزت دین و مسلمانان و ملت عزیز ما گام برنداشته و واقعاً مجلس را تبدیل به خانه ملت کرد در کنار مزار شریفش حضور دارم.

وی بابیان اینکه خوشحالم در اجتماع مردمی هستم که در دوران دفاع مقدس توفیق هم‌سنگری با آنان داشتم، خاطرنشان کرد: امروز به برکت خون شهدا و به مجاهدت و تلاش و مبارزه‌ای که حضرت امام(ره) داشتند این فرصت فراهم شد که درست درزمانی که دین در غربت بود و در کشورمان دین در کنج حجره‌ها بود، امام دین را به جامعه و در قدرت و برای حکمرانی و برای پیاده‌سازی عدالت به میدان آوردند و امروز در این مسیر فرزندان دلیر این سرزمین از شهر و روستا باعث شدند درزمانی که دین در دنیا در حاشیه بود باعث احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بدون شک امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه، جهان و در امت اسلامی می‌درخشد و در این مقطع این‌یک توفیق بزرگی است، مردم ما با مقاومت، گذشت، بزرگواری، محبت، به میدان بودن، خون دادن و خون‌دل خوردن انقلاب و عزت کشور را تا به امروز به اینجا رسانده‌اند، تصریح کرد:  ولی امروزه بنده به‌عنوان یک خدمتگزار و به‌عنوان یک رزمنده و هم‌سنگر شما عرض می‌کنم که امروز در عرصه مسائل اقتصادی دچار مشکلات و ضعف‌هایی هستیم، کارنامه ما در این بخش کارنامه قابل دفاعی نیست.

وی با اشاره به اینکه با صراحت اعلام می‌کنم که این ضعف و اشکال در نبود امکانات مادی نیست، چراکه کشور ظرفیت‌های زیادی دارد و کشور فقیری نیست، اذعان کرد : همین منطقه کاشمر وقتی نگاه می‌کنیم ظرفیت‌های بزرگی دارد و در نشست با نخبگان این منطقه صحبت می‌کردم جوانان بااستعداد، مدیران خلاق و کارآفرین از دل مردم اینجا را در حوزه معدن، کشاورزی و بخش‌های مختلف باوجود خشک‌سالی و مشکلاتی که داریم امیدوار به حل مشکلات دارند و حتی زمان برای برطرف کردن مشکلات می‌دادند، بنابراین ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف وجود دارد.

قالیباف بابیان اینکه ما دو سه اشکال جدی داریم که به ما مسئولان برمی‌گردد، اول این‌که بخشی از این مشکلات حتماً در مجلس شورای اسلامی است ما به‌عنوان نمایندگان مردم اگر مدعی انقلابی هستیم، عنوان کرد:  وظیفه‌داریم در مسیر حل مشکلات گام برداریم، چراکه یک انقلابی نمی‌تواند بگوید  ما انقلابی هستیم ولی راهی برای حل مشکلات پیدا نکند.

وی همچنین تشریح کرد: ما مصمم هستیم در این مسیر گام برداریم و اشکال کار را پیدا کنیم، یکی از مهم‌ترین مشکلات این است که ما مردم را  از صحنه کار، تلاش، فعالیت و ظرفیت که مهم‌ترین ظرفیت برای پیشرفت جامعه، منابع انسانی یک جامعه است را ازدست‌داده‌ایم، ما فرصت را برای آنان فراهم نکردیم ما برخی مواقع با قانون‌گذاری مانع حضورشان شدیم و یا با اجرای بد قانون مانع از محرومیت‌زدایی شده‌ایم و این از اشکالات ما است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما مکلف هستیم شبانه‌روز خواب و خوراک نداشته باشیم، همانند دوران دفاع مقدس با همان اراده‌ای که مردم‌دارند، بیان کرد: منطقه ترشیز پر از ثروت است و کارآفرین‌ها و سرمایه‌گذاران باید به میدان بیایند و ما نباید اجازه دهیم که فرصت کار را از سرمایه‌گذار و کارآفرین بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه ایستاده‌ایم تا دین را با اولویت عرصه اقتصاد در جامعه نشان دهیم و این مردم صلاحیت و ظرفیت حل مشکل را دارند، تأکید کرد: امروز خطابم به کارآفرینان و عزیزانی که در نشست نخبگان حضور داشتند گفتم که این منطقه پر از ثروت و دست شماست، لذا باید به میدان بیایید و وظیفه ما در مرکز این است که فرصت فراهم کنیم و موانع را از سر راه برداریم و اجازه ندهیم که کسانی مانع شوند که کارآفرینی، خلاقی و یا جوانی بخواهد کار کند و فرصت کار را از او بگیرید.

قالیباف همچنین ابراز کرد: ما در مجلس با هیچ‌کس عقد اخوت نداریم، ایستاده‌ایم که کارآمدی دین در اداره جامعه را با اولویت عرصه اقتصاد نشان دهیم و بگوییم که انقلاب اسلامی این مردم و جوانان این کشور به‌دوراز هرگونه سلیقه و قومی و قبیله‌ای که هستند، همین‌که صلاحیت، خلاقیت و ظرفیت حل مشکل رادارند، این فرصت را فراهم کنیم و در این عرصه حرکت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در قانونی که در آینده‌ای نزدیک ابلاغ خواهد شد در حوزه رفع موانع برای اشتغال است تا این باب بسته شود که مردم در این دوایر اداری و بروکراسی اداری در شرایطی که کشور به آن نیازمند است رفت‌وآمد کنند، سرمایه و وقت بیاورند، امضاهای طلایی مانع خلاقیت، کار، فعالیت و کارآفرینی شود. در این قانون مسیر را عوض کرده‌ایم و دوایر دولتی هستند که باید به سمت مردم بیایند نه اینکه مردم به دنبال آنان بدوند.

انتهای پیام
/
 


کد مطلب: 49254

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49254/حذف-امضاهای-طلایی-تصویب-قانون-رفع-موانع-اشتغال-اصلاح-روندهای-غلط-اقتصادی-نیازمند-تصمیمات-شجاعانه-هستیم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir