کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس گیاهان دارویی؛

آویشن برای خورد کردن سنگ مثانه مفید است

11 آذر 1400 ساعت 9:05

کارشناس گیاهان دارویی گفت:اگر تازه‌ی آویشن به صورت سبزی با غذا مصرف شود، معده و چشم را تقویت می‌کند و خوردن 10 گرم کوبیده آن، مخلوط با عسل و آب‌ گرم برای رفع فراموشی، درمان صرع و فلج ، تقویت کلیه و خورد کردن سنگ مثانه بسیار مفید است .


سلیمی کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز از خواص بی نظیر آویشن خبر داد و گفت: آویشن  گیاهی است علفی و پایا، معطر و شبیه پونه کوهی، رنگ برگ سبز خاکستری و بیضی کوچک، گل‌ها کوچک و خوشه‌ای به رنگ سفید مایل به بنفش و سرخ که تا تیرماه و یا مرداد ماه تمام می‌شود و از نظر طب سنتی طبیعتی بسیار گرم و خشک دارد.
 
وی در ادامه به خواص درمانی این گیاه داروی اشاره کرد و گفت: اگر تازه‌ی آویشن به صورت سبزی با غذا مصرف شود، معده و چشم را تقویت می‌کند و خوردن 10 گرم کوبیده آن، مخلوط با عسل و آب‌ گرم برای رفع فراموشی، درمان صرع و فلج و تقویت کلیه بسیار مفید است 

سلیمی افزود: همچنین اگر  15 تا 25 گرم برگ خشک آن در یک لیتر آب جوش دم شود و روزانه 5 تا 6 فنجان آن به تدریج نوشیده شود عفونت‌های ریوی، سرفه‌های پی در پی، سرماخوردگی، برونشیت و زکام، میگرن، سوء هضم و سنگینی معده را برطرف می‌سازد.


این کارشناس گیاه دارویی اذعان داشت : این گیاه بیماری‌های پوستی، درد اعصاب، اسهال و ترشحات چرکی ادرار را بر طرف می‌سازد و  برای درمان سکسکه و خورد کردن سنگ مثانه مفید است و قلب را تقویت می‌کند و برای رفع تبخال، رفع دلهره و درمان درد سیاتیک مفید است.
 
وی عنوان کرد : 20 تا 30 گرم ساقه‌های گلدار آن را دریک لیتر آب جوش  12دقیقه دم کرده و آب آن را صاف و شیرین سازید و روزی 4 تا 5 فنجان از آن را به نوبت بنوشید تا خستگی را برطرف می‌کند و اگر بعد از غذاهای روزانه مصرف شود بی‌اشتهایی پس از بیماری و نقاهت را برطرف می‌سازد و اگر یک فنجان از آن قبل خواب نوشیده شود، بی‌خوابی را درمان می‌کند و جویدن آویشن در دهان بوی بد دهان را برطرف می‌کند.

سلیمی خاطر نشان کرد :  اگر  آویشن جوشانده شود با آب جوشانده  می توان  موضع درد را کمپرس ‌کرد و رگ به رگ شدگی عضو و پیچیدگی عضلات را درمان نمود و اگر آب جوشانده آن را بر سر بمالید، پیاز مو را تقویت کرده و ریزش آن را قطع می‌سازد.
 
 وی در ادامه گفت‌:  20 تا 30 گرم از گل‌های آن را در یک لیتر آب جوش دم کنید، آب آن را صاف نموده و بنوشید  چرا که هم نیرو بخش،‌ خلط آور، ‌ضد درد، ضد تشنج و به طور خفیف عرق‌آور است و هم معده را تقویت می‌کند و نفخ شکم و سوء‌هاضمه را معالجه می‌نماید و اگر کسی مبتلا به اسهال یا اختلالات روده باشد عوارض آن را برطرف می‌سازد.

  این کارشناس درپایان خاطر نشان کرد : این گیاهان داروویی در یپشگیری از کرونا موثر است و مصرف زیاد آن عضله قلب را تضعیف نموده وباعث صد‌ای گوش و سرگیجه می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 49246

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/49246/آویشن-خورد-کردن-سنگ-مثانه-مفید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir